Sinds 2,5 jaar verhuur ik mijzelf voor 2 tot 3 dagen per week aan een opdrachtgever (overheid). Tot nu toe zijn de opdrachtperiodes steeds verlengt, door middel van een verlenging opdrachtovereenkomst. Hierin wordt het uurtarief gehanteerd dat 2,5 jaar geleden is afgesproken. Mijn contract loopt weer af, ik heb medegedeeld dat ik mijn uurtarief ga verhogen. Dit heb ik ook onderbouwd met redenen. Mijn opdrachtgever zegt dat dit niet binnen het beleid van de organisatie past, en gaat daarom niet akkoord met mijn verhoging. Inmiddels heb ik weer een nieuwe verlenging opdrachtovereenkomst ontvangen met het oude tarief, tot eind 2016.
Ik wil deze verlenging nog niet tekenen, maar de discussie aangaan waarom hun beleid zo is en waar dat staat beschreven. Verlenging van het contract zou voor mij een achteruitgang betekenen, elders kan ik meer verdienen. Hoe zou ik deze discussie het beste aan kunnen gaan? Ik vind de opdracht erg leuk die ik voor ze uitvoer, dus zou er graag mee door willen gaan.
ik hoor graag van jullie