Google adsense?

Abonneer

Ik heb een zakelijke website die redelijk goed bezocht word en ben me aan het kijken naar advertenties. ’t lijk me een mooi idee daar extra mee te verdienen, maar de advertenties moeten me website niet verstoren. Is Google adsense een goed idee?

Ja kan, maar het wordt pas interessant als je veel bezoekers hebt. Google Adsense plaatst advertenties die relevant zijn en laten deze advertenties rouleren.

Je zou ook gesponsorde blogs kunnen schrijven, maar ik weet niet of je website zich daarvoor leent.

Gesponsorde blogs lijkt me nog niet zo’n goed idee. Omdat ik best wel wat bezoekers heb, dacht ik dat het voor adverteerders misschien wel interessant is op mijn website te adverteren.Zo verdien ik ook weer wat extra’s. Ik denk dat ik begin met adsense, of zijn er ook andere manieren om adverteerders te vinden?

Al nagedacht over affiliates als daisycon? Verder niet verwachten dat je er rijk mee wordt. Ik ben zelf geen voorstander van advertenties op een zakelijke website van een product/dienst. Een tip: als je het leuk vindt om te bloggen dan zou ik een aparte website maken. Frequent bloggen en met hoge kwaliteit, veel bezoekers genereren en dan kan je er geld mee verdienen.

Adsense is vooral heel makkelijk. Je plaatst t en je hoeft er niet meer naar om te kijken. Je kunt ook handmatig op zoek gaan naar advertenties. Bedrijven bellen of ze op je website willen staan. Maar er wordt steeds vaker gebruik gemaakt van affiliate, zoals hierboven genoemd Daisycon. Maar je hebt ook nog zanox en affili.net etc.

Ben niet zo'n fan Adsense, het maakt websites vaak een beetje lelijk. Maar als het geld oplevert, tja waarom niet. Probeer het anders gewoon een maand of twee en kijk hoeveel het op heeft geleverd. Het kost weinig moeite, je hoeft niet zelf achter adverteerders aan te gaan enzo.

Als je als doelgroep de Nederlandse markt hebt is het best wel moeilijk om een redelijk bedrag te verdienen met Adsense. Ik heb zelf een aantal websites waarop Adsense draait. Een website met +/- 10.000 bezoekers per dag levert ongeveer € 5,- per dag op. In de US zijn de opbrengsten per klik vaak hoger.