Werknemer accounts aanmaken

Abonneer

Hallo ZZP-forum.

Door enorme drukte dien ik mijn 3e start up bedrijf op te zetten met personeel. Ik weet al goed wie ik wil hebben en waarvoor. Het probleem is echter, wachtwoorden en ICT.

De situatie:
Ik installeer tegenover mijn bureau een tweede bureau waar het personeelslid aan kan werken. Ik kan geen plaatje invoegen om één of andere reden dus beeld het even in. Nu zal daar een pc met beeldscherm staan en tja ik zal het syncen met de bedrijfsproducten die ik in de cloud heb. Deze zijn:
- Google (Gmail / Drive / Youtube)
- Facebook
- Twitter
- Hootsuite
- Website
- Fora's

Het probleem is dat het personeels lid toegang heeft tot de wachtwoorden en deze (als die dat wil) kan wijzigen zodat ik er niet meer in kan. En dat wil ik dus voorkomen al weet ik niet hoe. Separate accounts aanmaken werkt ook niet want de naam van het bedrijf is al geregistreerd op die plekken.

Ik weet niet of het een toevoeging is op het advies maar ik vermeldt het alvast, ik maak gebruik van Keepass om alle wachtwoorden bij te houden.

Wie oh wie kan mij adviseren?

Bij de meeste websites (bijvoorbeeld als je deze in Wordpress zijn) kan je iemand redacteur in plaats van beheerder maken. Deze kunnen wel aanpassingen etc. doen maar jij blijft beheerder.
Voor google kun je een extra gmail account toevoegen. Zodat zowel jij als deze persoon toegang heeft. Jij blijft beheerder.

Ook bij facebook voeg je iemand los toe aan jouw facebookaccount.

Hootsuite werk ik niet meer, maar kan me voorstellen dat hier ook een tweede account aan kan worden toegevoegd.

Verder zou ik zeggen dat je het goed documenteert welke websites je hebt en wie daar gebruik van maakt.

Bij Hootsuite kun je in de gratis account maar met 1 e-mailadres of social media account werken.
in de pro account kan dat wel.

Dank voor de antwoorden Alex81 & Johndoe,

Het klopt dat Hootsuite pro dit kan, alleen is dit te beperkt (tot alleen social media dus). Ik was op zoek naar een programma die het voor alles kan (willekeurige websites dus).

Ik heb mogelijk de oplossing al gevonden: https://multiloginapp.com/

Kun je daarmee ook meerdere personen op 1 account toegang geven? of is dit juist om met meerdere accounts tegelijk in te kunnen loggen? Dat is dan voor jou toch niet echt een oplossing?

Ondernemer55 schreef:
Kun je daarmee ook meerdere personen op 1 account toegang geven? of is dit juist om met meerdere accounts tegelijk in te kunnen loggen? Dat is dan voor jou toch niet echt een oplossing?

Dat laatste is het idd. Maar door vooraf ingelogde accounts te hebben & bepaalde URLs onbereikbaar te maken is het mogelijk wat ik wens.

Ik geef toe dat het geen meest ideale situatie is maar voor de prijs van noppes zal het mij voorlopig erg goed dienen.

aha ik snap het. Succes er mee!