Ik heb dit jaar iets meer verdiend.

Abonneer

Mijn vraag gaat over mijn inkomsten van dit jaar. Het ziet er naar uit dat ik dit jaar een stuk meer heb verdiend in vergelijking met voorgaande jaren. Het komt waarschijnlijk uit op ongeveer 70.000 euro netto (waarvan 40.000 afkomstig uit de VS). Ik neem aan dat ik bij dit bedrag meer belasting moet betalen dan voorheen, of kom ik net onder de grens? Is het slim om dit jaar dan nog snel wat meer zakelijke uitgaven te doen?

Ik heb in plaats van een officiele zakelijke rekening een tweede priverekening die ik als zakelijke rekening gebruik. Nu heb ik gelezen dat prive rekeningen boven 30.000 euro in box 3 belast zijn. Moet ik nu alsnog een zakelijke rekening openen?

Hallo! Ik kan zo niet zeggen hoeveel belasting je gaat betalen. Heb je en eenmanszaak of een bv?
Als je 70 duizend hebt, dan zit je niet onder een grens. Dus als je je winst wil drukken én je wil sowieso gaan investeren, dan is het misschien slim om wat aankopen te doen nog ja. Maar dit zijn dingen die je beter even met een boekhouder kunt bespreken denk ik :)
Ook wat betreft je tweede vraag trouwens...