Hallo ZZPers,
Ik weet dat er 1001 en rekentools en artikelen over te vinden zijn, maar toch krijg ik het niet echt helemaal scherp voor mezelf.. Ik werk op dit moment in loondienst, en wil bekijken hoe interessant dit is t.o.v. loondienst. Ik zal hieronder mijn situatie een beetje proberen te schetsen; hopelijk dat iemand mij daarmee iets meer richting kan geven.
ZZP: uurloon +/- 70 euro. Daarmee werk ik wekelijks gemiddeld 28-30 uur, maar zo'n 21-22 uur kan ik doorberekenen. Geen kosten aan reis, kantoor oid.
Zou ik in loondienst gaan dan kom ik ong uit in een schaal van 5100-5200 euro CAO GGZ, waar je dus een 13e maand, 8% vakantiebijslag en vakantie dagen (ook 8% meen ik) er overheen krijgt. En uiteraard alles is geregeld: AOV, Pensioenopbouw etc. Ook is daar scholing vaak inbegrepen, waar ik nu wel zeker 1000 per jaar zelf zal uitgeven.

Kan iemand mij wat richtlijnen geven in hoe ik dit met elkaar kan vergelijken? Dus eigenlijk hoeveel zou ik van het ZZP inkomen weg moeten zetten om beetje gelijk uit te komen, zodat ik kan zien wat het financiele verschil is. Daarmee kan ik dan bekijken of dit het extra risico, maar ook de extra druk die het huidige werk meebrengt het waard is..

Veel dank voor eventuele adviezen..