Algemene voorwaarden

Abonneer

Werken jullie met algemene voorwaarden en stel je die zelf op of ergens gedownloadt?

Ik heb geen budget om er iemand voor in te schakelen.

Zou zo ook niet weten wie je daarvoor in moet schakelen.
Ze zijn niet verplicht toch? Weten jullie anders een goeie plek waar je ze kunnen downloaden?Gratis zou fijn zijn.

Algemene voorwaarden zijn niet verplicht nee. Maar denk at bijna iedereen er mee werkt. Ik heb ze gedownload, weet even niet meer waar. Dat zoek ik nog op. Volgens mij gewoon gegoogelt. Je moet ze wel altijd aanpassen aan jouw werk/bedrijf.

Ik heb ze ook gedownload. Je kan heel veel gratis voorbeelden vinden op internet.
Je kan ook bij je concurrenten kijken, algemene voorwaarden staan vaak op de website. Dan weet je ook zeker dat het past bij de sector waarin je werkt.

Gebruik van algemene voorwaarden is niet verplicht, maar wel sterk aan te raden. Informeer voor een voorbeeld bij uw branche-organisatie of kijk welke voorwaarden bedrijven met vergelijkbare activiteiten gebruiken. Als u een toelichting geeft op uw werkzaamheden, dan wil ik ook nog wel naar een voorbeeld zoeken.

Zomaar iets van je concurrent overnemen moet je niet doen. Het zomaar downloaden ook niet. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe groot je onderneming is en hoe groot de opdrachten en projecten zijn die je aanneemt.

Maar in het geval dat er een geschil optreedt moeten algemene voorwaarden je wel beschermen. En als je zelf wat aanpassingen hebt gemaakt in algemene voorwaarden van een ander of een of ander voorbeelddocument prikt een jurist daar zo doorheen en dan heb je er weinig aan.

Zorg dus dat je ze goed vanuit jouw werkzaamheden opstelt.

Heb je geen familie of kennissen die een eigen bedrijf hebben? De kans is groot dat ze algemene voorwaarden hebben.

Vraag hoe ze die hebben opgesteld en of ze misschien kunnen helpen.

okee superbedankt voor de reacties allemaal!

Het belang van goede algemene voorwaarden zo blijkt ook uit de reacties op dit topic wordt vaak onderschat. Daarnaast is het zaak dat ook offertes en opdrachtbevestigingen in lijn zijn met de gehanteerde algemene voorwaarden. Downloaden of op een andere manier leentjebuur spelen is daarom echt niet aan te raden.