Mailen nieuwsbrief flyeren?

Abonneer

Hallo,

ik heb hier pas een vraag gesteld over flyeren. Nu is mn vraag hoe dat zit met mailen. Als iemand reageert op een flyer, mag ik die zomaar terugmailen of een nieuwsbrief sturen?

en mailadressen kopen, heeft dat zin en mag dat?

Je moet zowiezo geen emailadressen kopen. Het sturen van spam in Nederland is verboden.
Emails sturen mag als de verzender kan aantonen dat de ontvanger vooraf toestemming heeft gegeven. Bij het kopen van emailadressen is dit niet het geval.

je mag toch mailen na aanleiding van de flyer? Maar dan moet je wel vragen wat ze van de flyer vonden

Beste JHezof,

U mag niet zomaar een e-mail met reclame gaan sturen. U heeft eerst officiƫle toestemming nodig (opt-in).
De geĆÆnteresseerden moeten zich daarna ook weer gemakkelijk kunnen afmelden.
Tevens moet duidelijk zijn wie de e-mail stuurt.
Zie verder: http://www.ondernemersplein.nl/regel/reclame-maken/

JHezof schreef:
Hallo,

ik heb hier pas een vraag gesteld over flyeren. Nu is mn vraag hoe dat zit met mailen. Als iemand reageert op een flyer, mag ik die zomaar terugmailen of een nieuwsbrief sturen?

en mailadressen kopen, heeft dat zin en mag dat?

Waarom wordt het nog steeds zo vaak gedaan dan? Lijkt mij sterk dat zoveel bedrijven het allemaal mis hebben, toch?

JohnvdHeuvel schreef:
Waarom wordt het nog steeds zo vaak gedaan dan? Lijkt mij sterk dat zoveel bedrijven het allemaal mis hebben, toch?

Kan zijn, maar het is toch superirritant. Als je van die spamreclame krijgt open je die mails niet of wel?

Een goede methode om een adressenbestand/mailinglist op te bouwen is iets gratis aanbieden op jouw website waarvoor mensen zich opgeven of bezoekers laten registreren voor een nieuwsbrief.

Maar ook dan moet er in de mail een uitschrijvingsmogelijkheid zijn.

Ik mail nooi ongevraagd.
Geef wel ongevraagd advies :-)

Margot Galiart MG multitasking