starten online dierenwinkel

Abonneer

Hallo iedereen,

Zelf zit ik al een aantal jaar eraan te denken om een eigen online dierenwinkel te starten.
Nu ben ik druk bezig met informatie vinden over hoe of wat, maar toen zag ik dit forum voorbij komen en hoopte of jullie nog tips hebben voor mij :)

Met vriendelijke groet,

SBouwhuis

Een online dierenwinkel, interessant! Met dierenproducten neem ik aan, geen echte dieren verkopen toch ;)

Voor het starten van een bedrijf zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:
Ondernemersplan (wat ga ik verkopen? Hoe ga ik dat doen? In wat voor markt ga ik werken?
Inschrijven kvk (bezoek ook eens een startersdag)
Inlezen in belastingen e.d.
Zakelijke rekening (zou ik altijd openen)

Ken je mensen die al een webshop hebben? Vraag hen hoe ze begonnen zijn, waar ze tegenaan lopen etc.

Tip: Ben niet bang om andere te vragen! Denk niet dat iedereen concurrent is. Je hoeft niet zelf het wil uit te vinden, andere hebben al gedaan waar jij tegenaan loopt. Ben dus niet bang dat je niks aan andere kunt vragen.

Ik ken zelf niet zoveel over webshops, dus lees je ook in over hoe je online winkel begint. Daar zitten nog extra uitdagingen in (hoe ga je om met retourneren is iets wat me nu binnenschiet bijvoorbeeld).

johndoe schreef:
[...]Met dierenproducten neem ik aan, geen echte dieren verkopen toch ;)

haha ja anders heb ik nog een goed idee voor een online paardenwebshop:

knol.com

Beste SBouwhuis,

Informeer voor de ontwikkelingen in de branche bij Dibevo (www.dibevo.nl)
Heb je financiering nodig, kijk dan eens op de website van Qredits (www.qredits.nl)
En vergeet straks vooral niet de regels bij verkoop op afstand en het hanteren van algemene voorwaarden.(www.ondernemersplein.nl)

Heb je al besloten hoe je je webwinkel gaat maken? Er zijn veel webshop aanbieders, veel daarvan zijn redelijk eenvoudig in de opstart. Denk aan: ccvshop, mijnwebwinkel, seoshop enz...
En inderdaad, zoals hierboven aangegeven: Zeker bij webwinkels zijn algemene voorwaarden erg belangrijk.

Veel succes!

Hallo iedereen,

Bedankt voor de tips!
Hier heb ik zeker wat aan!

Ik ga geen levende dieren verkopen Haha :P

Ik ken inderdaad iemand die een webshop is opgestart en ben al druk bezig met mijn ondernemingsplan. Ik zal eens kijken naar die starters dag van kvk :)