Grote bedrijven stoppen met het inhuren van zzp’er

Abonneer

door het afschaffen van de VAR en het invoeren van wet DBA kom ik nu in de knel. ik werk als ZZPér voor een groot bedrijf. ben nu terug bij af.
Ik heb veel gelezen over Uniforce, maar vind het maar niets. worstelen jullie hier ook rmee? Wat zijn er voor alternatieven?

Daniel klopt, je ziet dat men alleen nog via tussenpartijen wil werken. Ik werk zelf al jaren via www.zzpfreelancer.com . Financieel veeeel interessanter dan Uniforce of bijv een futuregroep. Scheelt me maandelijks bijna 1500 euro netto en ze regelen keurig de contracten waardoor ik zelf niets met die wet DBA te maken heb, maar wel lekker kan blijven freelancen. M'n opdrachtgevers zijn hier ook zeer gelukkig mee omdat ze direct met hen de administratie afhandelen. In tijden van leegloop of ziekte regelen ze bij zzpfreelancer keurig WW en ZW zodat ik m'n spaargeld niet hoef op te eten. ik zou daar eens een kijkje gaan nemen, echt een goeie club !

Is het bedrijf waar je voor werkt je enige opdrachtgever? Hebben zij aangegeven waarom ze niet meer met jou als zzp’er wilde werken? Veel bemiddelingsbureaus spelen (slim) in op de angst die er bij opdrachtgevers én zzp’ers leeft. Maar als je ‘gewoon’ zelfstandig bent, is er (net als bij de ouder var) geen probleem.

Hey naamgenoot!
Ik werk al een aantal jaar met verschillende opdrachtgevers. Hoe werkt dat dan met zzpfreelancer.com? Wat zijn de kosten. Je zei dat er een grote besparing is van netto €1500 per maand is, hoe werkt dat?

Groet
Aad