Grote bedrijven stoppen met het inhuren van zzp’er

Abonneer

door het afschaffen van de VAR en het invoeren van wet DBA kom ik nu in de knel. ik werk als ZZPér voor een groot bedrijf. ben nu terug bij af.
Ik heb veel gelezen over Uniforce, maar vind het maar niets. worstelen jullie hier ook rmee? Wat zijn er voor alternatieven?

Daniel klopt, je ziet dat men alleen nog via tussenpartijen wil werken. Ik werk zelf al jaren via www.zzpfreelancer.com . Financieel veeeel interessanter dan Uniforce of bijv een futuregroep. Scheelt me maandelijks bijna 1500 euro netto en ze regelen keurig de contracten waardoor ik zelf niets met die wet DBA te maken heb, maar wel lekker kan blijven freelancen. M'n opdrachtgevers zijn hier ook zeer gelukkig mee omdat ze direct met hen de administratie afhandelen. In tijden van leegloop of ziekte regelen ze bij zzpfreelancer keurig WW en ZW zodat ik m'n spaargeld niet hoef op te eten. ik zou daar eens een kijkje gaan nemen, echt een goeie club !

Is het bedrijf waar je voor werkt je enige opdrachtgever? Hebben zij aangegeven waarom ze niet meer met jou als zzp’er wilde werken? Veel bemiddelingsbureaus spelen (slim) in op de angst die er bij opdrachtgevers én zzp’ers leeft. Maar als je ‘gewoon’ zelfstandig bent, is er (net als bij de ouder var) geen probleem.

Hey naamgenoot!
Ik werk al een aantal jaar met verschillende opdrachtgevers. Hoe werkt dat dan met zzpfreelancer.com? Wat zijn de kosten. Je zei dat er een grote besparing is van netto €1500 per maand is, hoe werkt dat?

Groet
Aad

het bemiddelingsbureau waar ik m'n zaken laat regelen bestaat al meer dan 20 jaar. ik heb, afhankelijk van de opdracht jaarlijks altijd 1 of meerdere klanten. Of ik zoek zelf m'n opdracht of laat me helpen door zzpfreelancer (ze hebben een aardig netwerk met opdrachten). Zodra ik een klus heb gevonden dat laat ik door hen (zzpfreelancer) een projectopdracht opstellen tussen m'n klant en hun bedrijf voor mij. Vervolgens laat ik een deel van m'n omzet uitbetalen als salaris (ik kom dan dus in feite op de payroll van zzpfreelancer, waardoor ook keurig premies worden ingehouden voor ww en zw), en de rest van m'n omzet wat ik niet nodig heb voor m'n maandelijkse kosten laat ik gedurende paar maanden staan op geblokkeerde rekening bij hen. Dat mag dan vervolgens netto worden uitgekeerd. Daar zit dus de grote verdienste tov andere constructies. Werkt uitstekend ! ben zeer tevreden !

ik zou afspraak met ze maken via hun website, aangezien het altijd per persoon/opdracht maatwerk is. Je krijgt dat altijd een leuk persoonlijk gesprek waarin alles op een prettige manier wordt uitgelegd. Maar volgens mij loont het al vanaf een eurootje of 30-35 per uur. Zit zelf altijd tussen de 70-80, en dan kom ik tot dat verschil van ongeveer 1500. Hun kosten zijn laag, is klein bureau, iets van 10%, maar het gaat om wat je onder de streep er netto aan over houdt. En zoals gezegd: nooit gedoe met var of wet dba. Ik hoef me alleen te focussen op de inhoud van de opdracht.

Ik ga zeker even contact met ze opnemen! Maar ik had nog wel 1 vraag. Ik zit niet in de ict branche, maakt dat nog wat uit?
En stel dat ik me daar aanmeld, ben ik dan een nummer? Hoe wordt je behandeld? Persoonlijk contact?

Nee, maakt niet uit, het is voor ALLE zzp-ers: dus van laten we zeggen mannen/vrouwen in de bouw, administratief/secretarieel tot ICT-ers. Maar het contact is zeer open en persoonlijk. Het gaat om vetrouwen en gemak, vandaar altijd persoonlijke contacten, directe mogelijkheden tot stellen vragen. Ze denken ook goed mee om alles zo gunstig mogelijk voor je uit te keren en nog nooit gedoe gehad met betalingen, altijd binnen de maand is m'n geld er. je bent absoluut geen nummer, dat maakt het juist zo plezierig.

succes !

Hoi Allen, dank voor jullie reactie, ik ga eens even contact opnemen met zzpfreelancer.com en zal mijn feedback geven. voor mij is het belangrijk dat ik geen omkijk heb naar mijn administratie en dat alles goed geregeld is, ik wil absoluut niet dat de belastingdienst achter mij aanzit omdat ik te wienig heb afgestaan. vertrouwen en gemak staan bij mij hoog in het vaandel. jullie horen van mij.

Oké, Daniel laat het ons weten. Dan maak ik daarna een afspraak

Daniel, ben je al wat wijzer geworden ?

Hoi Adriaan,
ik heb na jou advies, contact opgenomen met het bemiddelingsbureau ZZPfreelancer.com, en ik moet echt eerlijk bekennen. Ze hebben mij heel netjes hun concept uitgelegd. het werkt vele malen beter dan Uniforce en the-future-group.
ik werk nu via hun en krijg netjes optijd mijn salaris gestort en ik hou inderdaad netto onder de streep meer over dan voorheen. echt een aanrader voor iedere ZZPér. als je vragen hebt gerust even bellen.

Daniel schreef:
echt een aanrader voor iedere ZZPér.

Het is juist geen aanrader voor iedere zzp'er. Je bent namelijk helemaal geen zelfstandige meer. Het is een bemiddelingsbureau (waar er tegenwoordig zoveel van zijn en bijkomen) waar je voor werkt. Je bent dus geen zzp'er meer en maakt geen aanspraak op startersaftrek, zelfstandigeaftrek en andere voordelen.

Tuurlijk je hebt meer zekerheid (op werk en inkomen), maar je bent gewoon een verkapte werknemer.

lijkt me meer een reclamepraatje van zzpfreelancer. Ligt er wel erg dik bovenop.