Social media ervaringen?

Abonneer

Hebben jullie ervaring met klanten werven via social media?
Ik heb het idee dat het allemaal in theorie wel leuk is (groot bereik, veel potentiele klanten blabla) maar in de praktijk niet zo rooskleurig is. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik snap wat je bedoeld. De beloftes zijn vaak mooier dan de werkelijkheid. Social media kán mooi zijn en klanten voor je werven. Maar dan moet je (zoals zo vaak als je ondernemer bent) er hard voor werken en veel tijd insteken.

Ik geloof er eerlijk gezegd wel in. Maar het is een extra voor de meeste ondernemers denk ik.

Geef je mening, toon je kennis, deel ervaringen en je zult een online netwerk opbouwen. Hier kan als het in je bedrijf past ook contacten en uiteindelijk werk uit voortvloeien. Maar het kost inderdaad veel tijd, moeite en een beetje geluk.

HEb er niks mee. Gebruik het zelden (om mensen te feliciteren) en heb in principe genoeg klanten.

En anders komen die via via, of ga ik zelf actief opzoek.

het ligt er ook een beetje aan wat voor klanten je wil. Ik zou het gewoon proberen. Misschien vindt je wel heel leuk en heb je er zowiezo lol in.
Je kan op andere reageren en het gesprek aangaan. Zo doe je gratis contacten op en die kunnen leiden tot klanten.

Zoals met zoveel dingen in het leven, dus ook in het bedrijfsleven: doe wat dichtbij jezelf ligt. Vind je het leuk om actief te zijn op social media? doe dat dan ook voor je bedrijf. Zo kun je nieuwe contacten opbouwen.

Succes!

Vroeger moest je echt langs de deuren om je spullen te slijten. Nu kan je gewoon op social media je eigen promoten. net zo handig maar sneller.

Ik ben wel erg acrtief op Facebook, Twitter en LinkedIn. Omdat ik het grootste gedeelte van het jaar in het buitenland verblijf is het fysiek netwerken niet zo goed mogelijk. Als online assistente houd ik er wel opdrachten aan over. En zoals gezegd, marketing hoort bij bedrijfsvoering. Een goed product moet wel gepresenteerd worden.

Succes welke methode je ook toepast!

p.s je kunt het ook uitbesteden als het niet bij je past.

Margot Galiart MG multitasking

Mijn ervaring is dat er veel potentiële klanten en mogelijke leads zich op social media platformen bevinden. Naast zowel organische bezoekers, kun je natuurlijk ook bezoekers aantrekken met advertenties. Met beide manier heb ik positieve ervaringen. Dat kan ook komen doordat veel mensen op zoek zijn naar een verhuisbedrijf in Den Haag of doordat social media steeds meer gebruikt wordt als een zoekmachine.