Website maken voor mijn onderneming

Abonneer

Beste mede ondernemers,

Vanaf januari heb ik besloten om voor mezelf te beginnen, want na flink wat jaren in loondienst gewerkt te hebben was dit toch niet helemaal wat ik nog langer wilde doen. Na lange tijd daarom toch de keuze gemaakt om de stap te zetten en gewoon te beginnen.

Nu zit ik alleen met een vraag/probleem:

Voor mijn onderneming wil ik een ook een website hebben. Zelf heb ik hier al wat onderzoek naar gedaan, maar het laten bouwen van een website wordt vrij duur. Op dit moment kan ik deze kosten beter stoppen in de producten en software die ik nodig heb om mijn diensten te kunnen aanbieden. Daarom wil ik eigenlijk zelf een website gaan maken, maar ik ben niet helemaal thuis in deze wereld.

Ik vroeg mij daarom af of jullie een website hebben en of jullie deze zelf gebouwd hebben. Mocht dit het geval zijn? Dan ontvang ik graag wat adviezen en ervaringen, zodat ik gebruik kan maken van de juiste software.

Groet, Norbert

Leuk dat je ook begint met ondernemen! Er liggen kansen genoeg dus wat dat betreft moet het zeker goed komen.

Aan het begin kun je er inderdaad prima voor kiezen om zelf een website te bouwen. Vooral wanneer je al aardig wat kosten moet maken voor de inkoop van producten om jouw diensten aan te kunnen bieden.

Er zijn genoeg programma's te vinden op het internet waarmee jij (eenvoudig) zelf een website kunt maken. Ik neem aan dat je niet beschikt over kennis op het gebied van HTML, JavaScript, CSS en PHP?

Dat dacht ik inderdaad ook. Zodra ik alle software en producten heb aangeschaft en het eerste geld is verdiend wil ik natuurlijk wel direct in een goede website gaan investeren, maar tot die tijd wil ik even zelf wat knutselen.

Dit forum is zo te zien niet heel actief meer, maar om terug te komen op jouw vraag Norbert.

Je kunt met veel verschillende programma's zelf een website maken, maar ik raad je wel vast aan om vooruit te denken. Je kunt namelijk kiezen voor een systeem als Wix of Joomla, maar deze systemen beschikken over veel minder mogelijkheden dan WordPress.

Zoals jij aangeeft wil je later een professionele website laten maken. In dit geval zal dit gedaan gaan worden met WordPress. Jouw huidige Wix of Joomla website kan in dit geval niet overgenomen en dat betekent dat je alles kwijt bent.

Het maken van een WordPress website zal ik daarom zeker aanraden.

Goed dat je het zegt. Zelf zat ik al te kijken naar verschillende systemen. Onder andere ook naar Wix, want die schijnt erg populair en vrij eenvoudig te zijn. WordPress kwam ik ook regelmatig tegen, maar hoe kan ik dit installeren? En wat komt daar allemaal nog bij kijken?

In deze website maken handleiding zie ik namelijk dat je hier eerst hosting voor moet aanschaffen, klopt dit? En hoe zit het vervolgens met het kiezen van een WordPress thema? Wat kost dit namelijk en waar heeft dit precies invloed op? Volgens mij heb je geen technische kennis nodig voor wordpress toch?

WordPress gaat inderdaad net even anders dan een systeem als Wix. Bij Wix zit hosting namelijk al vaak inbegrepen en hoef je verder ook niets te installeren.

Je kunt WordPress gebruiken, maar daarvoor heb je eerst hosting nodig. Goedkope en betrouwbare partijen van dit moment zijn bijvoorbeeld Vimexx of Cloud86. Vanuit het dashboard van jouw hostingpakket kun je met één klik WordPress installeren. Technische kennis heb jij hier daarom zeker niet voor nodig.

Je kunt WordPress ook lokaal installeren, maar dan staat de website alleen op jouw computer. Deze is in dit geval niet bereikbaar voor anderen en dat lijkt mij in jouw geval niet de bedoeling.

Duidelijk! WordPress lijkt nu inderdaad de beste keuze dus daar zal ik mij eens in gaan verdiepen. Een vriend van mij heeft zijn website gehost bij siteground. Hij gaf aan dat hun hosting erg goed is en ook erg makkelijk in gebruik is. Ik zal eens even kijken wat in dit geval het beste aansluit bij mijn wensen en budget haha

Helemaal goed, laat maar weten als je verder nog vragen hebt