Huur of lease kantoormeubelen

Abonneer

Hoe denken jullie over huren of leasen van kantoormeubelen (ik weet niet precies het verschil tussen lease en huur)

Zit er bij dat leasen onderhoud, reparaties e.d. bij? Dan kun je er over denken. Anders lijkt kopen op de lange termijn slimmer.
Ligt er natuurlijk ook aan of je nu geld hebt om al je kantoormeubelen aan te schaffen.
Misschien tweedehands?

Je kunt ook een gedeelte 'openlaten' voor huur. Dat je 90% van je kantoormeubelen gekocht hebt en een klein gedeelte huurt als je bedrijf groeit. Dan zit je er niet aan vast.
Is iets wat je uit moet rekenen.

Hoeveel meubels heb je ongeveer nodig?:
heb je nu al iets?
moet je die vervangen of begin je met niks?
dit zijn dingen om na te denken als je gaat kopen of huren. geld trouwens niet alleen bij meubelen maar bij alles natuurlijk ;)

goedkope meubele kopen is toch altijd beter als huren. Dan blijf je geld weggooien.

freelens schreef:
goedkope meubele kopen is toch altijd beter als huren. Dan blijf je geld weggooien.


dat is niet helemaal waar. Als je goedkope meubels snel slijten en kapotgaan kan het veel beter zijn om elke keer nieuwe mooie meubels te huren. Ook speelt mee of je een goede huurdeal kan fixen, bijvoorbeeld dat het inclusief onderhoud is. Dan ben je van veel gedoe af.
Ik zou trouwens wel een vaste kern gekochte meubels gebruiken, zoals Frida zegt. Als dit mogelijk is tenminste.