Boekhouding zelf doen?

Abonneer

Goedemorgen allen,
Ik ben startend ondernemer en twijfel over het al dan niet zelf doen van de boekhouding. Omdat ik start is mijn onderneming nog klein en zal mijn boekhouding ook nog beperkt zijn. Mijn keuze om het uit te besteden zou zijn, omdat ik administratie een noodzakelijk kwaad vind. Niet omdat ik het niet kan. Het lijkt me saai werk en ik besteed mijn (waardevolle) tijd liever aan het opstarten van mijn bedrijf. Maar aan de andere kant; hoeveel tijd en moeite is het nu eigenlijk? Zeker als je nog maar een klein bedrijf hebt.

Probeer het zelf te doen, met hulp van een boekhouder. Dan hou je feeling met het financiƫle reilen en zeilen van je onderneming. Gebruik daarbij de mogelijkheid van online boekhouden. https://www.online-boekhouden.org/

In het begin prima zelf te doen als je nog klein bent. Maar zoals ottovanpeer hier ook aangeeft: een boekhouder kan je goed helpen. Deze controleert je werk, zodat je minder werk zelf hoeft te doen, maar toch zelf overzicht houdt en leert hoe het moet.

Heb het altijd zelf gedaan en nooit problemen gehad. Als je iets niet weet vindt je het op internet wel of vraag het het aan een kennis die iets meer weet. en het kost zeker als je nog klein bent niet veel tijd.

Met een eenvoudig boekhoudprogramma kom je een heel eind. Kijk eens op: www.boekhouden-voor-starters.nl