Administratie, hoeveel tijd ben je eraan kwijt?

Abonneer

Hi allemaal,
Ben benieuwd hoeveel tijd jullie besteden aan administratie. Ik hoor vaak dat het als een vervelende klus wordt gezien. Ik ervaar dat niet zo. Ik vind het fijn elke week weer naar de cijfers te kijken en te weten hoe de zaak draait. Ik ben er zo’n 3 uur per week mee kwijt.

Hallo Andrew, ligt er nogal aan wat je onder administratie verstaat. Ik kijk er maandelijks een uur naar. Ik besteed het uit. Heb er in tegenstelling tot jou een hekel aan.

Ik besteed ook het meeste uit, maar ik maak facturen wel zelf. Dat doe ik toch wel 1x per week. Denk dat ik daar wel een uur mee bezig ben.

Teveel tijd. Hoe werken jullie efficiënt en snel met alle bonnetjes? Ik zit er toch elke maand te lang aan. Ook al zou ik geld uitgeven aan een boekhouder, dan zou ik nog al die bonnetjes moeten sorteren en netjes moeten aanleveren.

Ik werk elke dag mijn administratie bij, maar dat zal wel extreem zijn. Maar ik heb en houd graag volledig overzicht en controle.

Ik elke maand een dagdeel. Hoeveel tijd zijn jullie bezig met BTW aangifte? Een kennis zei laatst dat hij dat met 1 uur per maand voor elkaar kreeg. Dat lukt mij dus echt niet.

1 uur per maand ter voorbereiding aanleveren administratie boekhouder

Door mij gaat het gemiddelde flink omhoog. Pas net begonnen en vooral veel tijd kwijt met het lezen van allerlei regels en fiscale dingen waar je vanaf moet weten. Ik ben zeker wel 6 uur per week mee bezig. Ik vind het ook lastig maar misschien ligt het aan mij.

Het scheelt een beetje per week. Net voor de aangiftes wat meer, anders een uurtje ofzo in de week.

Ik mik op automatisering.
- Ik mail mijn ingekomen facturen naar mijn boekhoudpakket (die worden automatisch herkend)
- Mijn afschriften worden iedere nacht automatisch in de boekhouding geplaatst
- Ik stuur mijn facturen direct vanuit mijn boekhoudpakket.
Ik schat dat zo meer dan 95% automatisch gaat. Ieder kwartaal voor de btw-aangifte loop ik alles globaal door en verstuur ik de btw-aangifte. Ik denk dat ik ca 30 minuten per kwartaal bezig ben.

KlaasK, welk boekhoudpakket gebruik jij? Ik gebruik Chimply nu 2maanden. Ik ben tot nu toe tevreden en het bespaart mij veel tijd. Het is super gebruiksvriendelijk en je hebt geen boekhoud kennis nodig om dit te kunnen. Ik kan mijn uren registreren, mijn facturen versturen, inkoopfacturen uploaden met een foto van mijn smartphone. Ik doe bijna alles met mijn smartphone. Ook de btw-aangifte is makkelijk, omdat ik alleen alles hoef te controleren in het systeem en de aangifte kan versturen. Ik betaal 18 euro pm..en kan mijn contract per dag opzeggen. Ik ben ongeveer 30minuten bezig per kwartaal.

Goedendag Andrew,

Indien je toch tijd wil besparen op je administratie kun je ook bij een boekhouder informeren wat deze voor je kan doen. In die tijd kun jij weer ondernemen of heb je meer privé tijd over.

Zoek je een ZZP boekhouder in de omgeving van Rotterdam benader dan zeker www.zzpboekhoud.nl (of zzpboekhoud.webnode.nl)

Bel ons voor een vrijblijvend gesprek, wij helpen je graag!

Succes met je keuze.

Omdat ik slechte ervaring heb met uitbesteden aan administratiekantoren ben ik het zelf maar gaan uitzoeken...

Ik moet zeggen, ik ben blij met die slechte ervaring want nu heb ik zelf de controle over m'n administratie, financiën en belastingaangiften.

Mijn kennis en ervaring deel ik via deze website www.zelfboekhoudenzzp.nl