hoe vinden jullie je klanten?

Abonneer

Goede dag,

zelf ben ik nieuw en pas begonnen. zelf werk ik om de vaste lasten te betalen (loondienst) en daarnaast doe ik freelance 3D CAD opdrachten. mijn vraag is hoe vinden jullie nieuwe opdracht gevers. sindskort heb ik mij ook aangemeld op websites zoals de hoofdkraan etc. maar ik zie snel dat je vrij weinig hebt aan zulke sites. daarnaast wil ik mijzelf ook hier fulltime op richten, maar ik heb zelf niet echt een beeld bij hoe de rest een opdrachtgever vind.

graag hoor ik naar jullie reacties.

Goed van je om in loondienst te blijven totdat je bedrijfje genoeg gegroeid is. Tja hoe kom je aan nieuwe klanten. Dat is de grote ondernemersvraag.
Wanneer heeft iemand een 3d CAD freelancer nodig? Benader die bedrijven eens, ga eens vrijblijvend een bakje koffie drinken. Je zult in het begin veel moeten investeren in contacten leggen. Zijn er netwerkbijeenkomsten. Ken je toevallig iemand die al voor zichzelf is begonnen?
Het verschilt heel erg per freelancer/zzp-er hoe je een opdrachtgever vindt. Er is (helaas) geen universele regel om opdrachtgevers te vinden. Je zult aan de slag moeten.

bedankt voor de info. mijn vraag is meer hoe doet de gebruikelijke zzper het. bijvoorbeeld een metselaar of een textschrijver. maar beetje bedrijven vrijblijvend benaderen is bijvoorbeeld een goede optie. ken zelf weinig zzpers die voor zichzelf zijn begonnen vandaar de vraag:p

Zet het dan zo breed mogelijk in. Zoek wat voor jouw werkt.
Social media is snel en goedkoop. Maak een facebookpagina voor je bedrijf aan. Laat al je vrienden je pagina liken.
Dit werkt vooral voor bedrijven die online hun zaken doen. Voor die freelancers kan bloggen ook werken. Daarnaast via een website, zorgen dat je vindbaar bent voor Google.
Er zijn marktplaatsen voor freelancers/zzp'ers.
Langsgaan bij bedrijven vind ik altijd een goede manier ja. Ik heb gemerkt dat ondernemers elkaar vaak willen helpen. In het begin is het spannend, omdat je denkt dat iedereen een concurrent is. Maar stap gewoon op mensen af, je hebt niets te verliezen, zeker in het begin.
Verder kun je kijken hoe concurrenten van je het doen. Ik denk dat je veel kunt leren van hoe concurrenten het doen.

Succes!

Ik geloof zelf heel erg in netwerken.
Netwerkbijeenkomsten, borrels, beurzen enz.

hey heren dat zijn goede opties. denk dat zoals jullie zeggen een goede website. bedrijven benaderen. en netwerken.