Acquisitie starten bedrijf

Abonneer

Hoe zet je je bedrijf op de markt? Hebben jullie nog tips om snel aan nieuwe klanten te komen als startende zelfstandigen?

Tja da's dus de grote ondernemersvraag.

Snel nieuwe klanten? geloof daar maar niet in. Behalve als je net die ene ondernemer bent die op het juiste moment het juiste product in de markt zet en zoveel gelukt hebt.
Maar voor al die andere 99,999999% is het vooral hard werken.
ik geloof altijd in het leren van andere ondernemers.
Vraag ondernemers die je kent om een babbeltje te maken. Hoe komen zij aan klanten?
Bij mij gaat het veel via-via. Begonnen met 1 klus. Van daaruit iemand anders tegengekomen etc etc. Maar als je een winkel zul je met 1 klant in de week natuurlijk niet genoeg hebben. Dat vraagt weer om een andere aanpak.

Kijk voor info hierover eens op ondernemersplein.nl (http://www.ondernemersplein.nl/ondernemen/marketing/klanten-vinden/info-en-advies/hoe-vindt-u-uw-klanten/). De aanpak hangt natuurlijk ook af van de branche waarin je start en de doelgroep.

wat ook kan helpen is je aanmelden bij een lokale netwerkkring,Tijdens een ontbijtsessie krijg je veel info en relaties waar je wat mee kan. En je aanmelden bij Linkedin ed.

D Mensink

Dirk schreef:
wat ook kan helpen is je aanmelden bij een lokale netwerkkring,Tijdens een ontbijtsessie krijg je veel info en relaties waar je wat mee kan. En je aanmelden bij Linkedin ed.

Ja mee eens. Je krijgt er vaak niet meteen een bult klanten door (was het maar zo), maar deze warme contacten kunnen heel nuttig zijn.

Denk ook dat veel werk wordt 'gegund'. Opdrachtgevers willen graag werk geven aan ondernemers die ze kennen.

catliv schreef:
Hoe zet je je bedrijf op de markt? Hebben jullie nog tips om snel aan nieuwe klanten te komen als startende zelfstandigen?


Je bedrijf op de kaart zetten doe je niet in 1 dag. In mijn opzicht en ervaring heb je 4 fasen (ook wel bekend als het see-think-do-care model) in de online marketing/acquisitie.

- ZIEN (naamsbekendheid):
Hier richt je je op een grote groep mensen die wellicht geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw product of dienst. Hier laat je mensen zien dat je bedrijf/dienst/product bestaat, bijvoorbeeld met banners op het Google Display Netwerk, Facebook of Linkedin.

- DENK (overweging):
In deze fase zijn mensen op zoek naar jouw product/dienst met de overweging om het af te nemen. Online begint de zoektocht vaak op zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo. Je kan hier op inspelen door te adverteren met Google AdWords of Bing Ads. Hier laat jij je advertenties zien alleen aan mensen die de zoekwoorden gebruiken die jij in je campagne heb staan. Kijk eens op www.digivisible.com/adwords-campagne.

- DO (actie ondernemen):
Hier heeft jouw potentiële klant al besloten dat hij/zij het product of de dienst nodig heeft. Ze moeten nu alleen nog kiezen tussen een winkel/dienstverlener die de behoefte het beste kan bevredigen. Wederom kan je hier online op inspelen met remarketing campagnes via bijvoorbeeld Google AdWords. Hier laat je beeldadvertenties zien op andere websites aan mensen die jouw website al een keer hebben bezocht, om ze vervolgens te helpen overtuigen dat jij de beste keuze bent.

- Care (klantbinding):
In deze fase hebben ze jouw product/dienst al afgenomen en is het jouw taak om je klant bij je te houden, zij het voor een herhaalaankoop of een voorstel voor een ander product/dienst dat eventueel aansluit op het profiel van je klant. Hier gebruik je jouw klantenbestand om via mail, post of online advertenties een aanbieding te doen.