KvK eenzijdige uitschrijving, deregistratie

Abonneer

[url=http://

• KvK stuurt me een brief waarin ze zeggen dat ze een bestand van de Belastingdienst hebben waarin mijn ZZP-eenmansbedrijf niet in staat. KvK wil me uitschrijven tenzij ik aantoon actief te zijn. 'U kunt ook volstaan met het opsturen van kopie├źn van een drietal recente facturen, recente belastingaangifte en/of recent afschrift van uw zakelijke rekening' aldus de KvK in een toelichting.

Kennelijk voorziet de Belastingdienst de KvK van gegevens. Volgens mij is dit in strijd met de fiscale geheimhoudingsplicht waaraan de Belastingdienst gebonden is. Dat geldt ook voor facturen die ik uitstuur, dat zijn vertrouwelijke documenten. En die geef ik echt niet aan de KvK.

Ik heb de KvK gevraagd welke fiscale gegevens ze precies van mij hebben. Voor een antwoord verwezen ze me naar de Belastingdienst. Maar volgens de Wet bescherming Persoonsgegevens heb ik recht op inzage bij hen.

Al heel lang vraag ik me af wat de meerwaarde van de KvK is. Gelukkig is registratie gratis. Dat komt naar mij idee ook overeen met de waarde die ze toevoegen voor ZZPers zoals ik. Nada.

Wie weet wat nu te doen? Zonder KvK-nummer kan ik niet factureren. Dat is natuurlijk hun machtsmiddel.
][/url]

Beste HenkJan,

Wat vervelend! ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Ik wist ook niet dat dit zomaar kan. Ben je ook inactief, of waar komt dit vandaan?

Kun je niet facturen sturen met veel informatie zwart gemaakt? Zodat je alleen hele kleine informatie geeft?