Koud bellen, doen jullie dit?

Abonneer

Laat ik allereerst vooropstellen dat ik zelf een hekel heb aan anonieme bellers die verkopers blijken te zijn. Het maakt niet uit wat ze zeggen. Ik ben al geërgerd dat ze anoniem bellen. Welke open vragen ze ook stellen, ik weet dat ze willen verkopen.

Een koud telefoontje heeft mij nog nooit verleid om met iemand in zee te gaan. Máár ik weet natuurlijk niet of iedereen er zo negatief tegenover staat als ik. Ik wil mijn klantenkring uitbreiden en als koud bellen wel wat oplevert dan wil ik het gaan inzetten. Iemand ideeën?

Als je er zo’n hekel aan hebt, ik ook trouwens, laat jezelf dan opnemen in het bel-me-niet-register. Kleine moeite en bespaart een hoop ergernis. De meeste mensen vinden het niet fijn gebeld te worden door een verkoper. Dus reken op de 100x nee op 1 ja.

Ik weet niet hoe je bel skills zijn, maar er zijn strategieën en tactieken die je kans op slagen verhogen.

Het klinkt niet als jouw ding. Ik zou daarom eerst kijken naar andere vormen van acquisitie.
Je kan ook persoonlijk bij bedrijven langsgaan een kort praatje aanknopen en je visitekaartje geven. Is ook effectief. of netwerken ofzo, misschien is dat iets?

Bedankt voor jullie reacties alvast. Mijn doelgroep is niet zo makkelijk te bereiken. Een winkel of een horeca onderneming kan je zo binnenstappen, dat kan bij mij niet.

Dus dat is geen optie

Ik zou het gewoon proberen, wat kan er mis gaan? Ik vind koud bellen een beetje eng, maar als je het vaker hebt gedaan word je er beter in.
En misschien haal je er wel goede contacten of zelfs klanten uit.

Als je je klantenkring wil uitbreiden zou ik zeker denken aan cold calling, maar vergeet ook niet social media, beurzen, netwerkbijeenkomsten etc.
Zet het breed in, probeer zoveel mogelijk en doe waar je je goed bij voelt. Overigens denk ik dat je klantenkring via mondopmond reclame nog altijd het beste werkt.

Mijn voorkeur zou dan toch echt uitgaan naar social media, hier weet je gelijk het juiste publiek te vinden door naar bepaalde gemeenschappelijke pagina's te gaan, meestal kun je daar de leden wel van vinden.

bootcampfryslan schreef:
Mijn voorkeur zou dan toch echt uitgaan naar social media, hier weet je gelijk het juiste publiek te vinden door naar bepaalde gemeenschappelijke pagina's te gaan, meestal kun je daar de leden wel van vinden.

Mee eens, social media is echt de plek om jouw doelgroep te vinden.

Koud bellen is inderdaad spannend. Als ik je mag adviseren zou ik zeggen probeer het van koud bellen naar lauw bellen te maken door bijvoorbeeld een eenvoudige flyer toe te sturen met je product/dienst, bedrijfsnaam en eventueel een aanbieding erop.

Binnen 48 uur bel je vervolgens de ontvanger van de flyer. Zodoende heb je een aanleiding om contact op te nemen.

Pieter schreef:
Koud bellen is inderdaad spannend. Als ik je mag adviseren zou ik zeggen probeer het van koud bellen naar lauw bellen te maken door bijvoorbeeld een eenvoudige flyer toe te sturen met je product/dienst, bedrijfsnaam en eventueel een aanbieding erop.

Binnen 48 uur bel je vervolgens de ontvanger van de flyer. Zodoende heb je een aanleiding om contact op te nemen.


Je maakt op deze manier wel extra kosten omdat er een flyer ontworpen, gedrukt en verzonden moet worden. Wat is jouw ervaring hierin?

CelesteZzp schreef:
[...]
inderdaad spannend. Als ik je mag adviseren zou ik zeggen probeer het van koud bellen naar lauw bellen te maken door bijvoorbeeld een eenvoudige flyer toe te sturen met je product/dienst, bedrijfsnaam en eventueel een aanbieding erop.

Binnen 48 uur bel je vervolgens de ontvanger van de flyer. Zodoende heb je een aanleiding om contact op te nemen.


Je maakt op deze manier wel extra kosten omdat er een flyer ontworpen, gedrukt en verzonden moet worden. Wat is jouw ervaring hierin?


Op zich een leuk idee van Pieter, als je per se koud/lauw/warm wil bellen. Ik zou zeggen: eerst via social media contact zoeken, dan merk je vanzelf of er behoefte is om gebeld te worden.

Ik zou dit topic graag nieuw leven inblazen aangezien er nieuwe diensten zijn gekomen die het anoniem bellen nog meer bevorderen. Helaas, zou ik zeggen. Want hoe meer anonieme bellers des te meer van deze telefoontjes worden ook niet opgenomen...

Dus wat is het nut nog van (commerciële) bedrijven om dit toe te passen? Zoveel waste? Je zou denken dat het gebruik hiervan zou moeten afnemen maar niets is minder waar... Er komen, zoals gezegd alleen maar nieuwe diensten bij die het anonieme bellen aanbieden. Zie . Onbegrijpelijk dat ze hier nog muziek in zien. Maar blijkbaar is er een behoefte en daar wordt handig op ingespeeld.