Help! Factureer ik dit?

Abonneer

Hallo Allemaal,

Een maand geleden heb ik een gesprek gehad met een bedrijf die gebruik wilde maken van mijn dienst.
Dit gesprek, orienterend, duurde 1,5 uur. Dat hoort erbij, dat weet ik.

Vervolgens kreeg ik de opdracht om een gepersonaliseerd programma voor ze te schrijven; wat zou ik wanneer doen, hoe zat de training in elkaar etc. Hier ben ik +/- 4 uur mee zoet geweest! Vervolgens heb ik nooit meer wat van ze vernomen. Ze zijn kennelijk met een ander in zee gegaan.
Factureer ik deze uren wel voor het gepersonaliseerde programma? Of is dit part of the job?

Benieuwd naar jullie tips & hulp

Hoi Janneke,

Tja, dat is lastig. Ik denk dat je er maar gewoon mee moet dealen. Verkopers zijn ook wel ooit een paar uur kwijt met verkoopgesprekken en dan gaat de 'klant' uiteindelijk ook zijn keuken kopen bij de buurman. Zuur, maar niets aan te doen.

Misschien kun je de volgende keer betere afspraken over dit soort zaken maken? Of in algemene voorwaarden of door middel van een opdrachtbevestiging of iets dergelijks.

Tenzij dit echt alleen een voorstel is, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Ik denk vette pech :-(.