Kan ik mijn ouders KVK nummer gebruiken?

Abonneer

Hallo, Ik ben een 16 jarige jongen die graag een eigen webshop wil beginnen. Ik ben al ongeveer 1 maand bezig met mijn webshop (http://sixpi.nl)
en ik tot nu toe alleen PayPal als betaalmethode. Ik heb al geïnformeerd of ik IDeal op mijn website kon hebben als betaalmethode. Het antwoord daarop is "Ja, ik kan IDeal als betaalmethode hebben" Maar om IDeal als betaalmethode te hebben moest ik een KVK nummer hebben maar die heb ik niet. Mijn ouders hebben wel een KVK nummer maar zij hebben een BV (een ingenieursbureau). Mijn vraag is, zou ik mijn ouders KVK nummer mogen gebruiken als betaalmethode?

Dank u

Beste,

In principe en wettelijk gezien moet je je (als je ondernemer wil zijn) inschrijven bij de KvK. Aangezien je pas 16 jaar bent zitten hier regels aan vast en kan je dit zelf niet doen.

Als volgt:
De omzet die je behaalt met het verkopen van producten zul je bij het invullen van de inkomsten belasting aan moeten geven omdat je daar belasting over af moet dragen (in geval van een eenmanszaak, bij een BV is dit bijvoorbeeld weer anders maar niet interessant in jouw situatie). Dit is te complex om zo in een klein verhaal volledig uit te leggen.
Aangezien je 16 jaar bent zul je je dus in moeten laten schrijven door 1 van je ouders om aan een KvK nummer te komen.