aanbod loondienst accepteren?

Abonneer

Sinds enkele jaren werk ik (via een broker) regelmatig voor een subsidieorganisatie. Ze zijn zeer tevreden met me, maar hebben de richtlijn om minder externen in te huren. Deze week ontving ik een aanbod om een jaar in loondienst te werken (drie dagen per week). Inhoudelijk zitten er zowel voor- als nadelen aan, maar kan iemand me advies geven over de fiscale/financiƫle aspecten?

De financiƫle aspecten kunnen we vanuit hier niet zien. Is het loon dat je krijgt vergelijkbaar met wat je kreeg als zelfstandige? Want de kans is groot dat je er dan op vooruit gaat. Je moet als zzp'er (zoals je dus al gemerkt hebt) zelf je boekhouding doen en btw en belastingen afdragen.
Daarnaast ben je in loondienst verzekerd (ziekte, arbeidsongeschiktheid e.d.). Als zzp'er moet je dat zelf regelen.
Je kunt als je drie dagen per week in loondienst gaat werken ook gewoon ernaast klussen blijven doen, toch?

Heb je zelf een boekhouder, of anders iemand in je kennissenkring die dat is of er even met je naar kan kijken? Dan zou ik die even advies vragen.