toch aan de slag na negatief advies werkgever

Abonneer

Hallo ZZP'ers,

Ik heb plannen om een zzp klus aan te nemen naast mijn huidige werkgever waar ik een vast contract heb voor 37 uur in de week, branche administratie. Nou wil ik in de weekenden af en toe als bijrijder koerier aan de slag gaan. In mijn arbeidsovereenkomst staat dat je nevenactiviteiten moet melden bij je leidinggevende en dat deze wel/geen akkoord kan geven.
Nou heb ik vorige week netjes m'n leidinggevende geinformeerd over m'n plannen. Deze vond het niet zo'n goed idee want dacht dat mijn huidige werkzaamheden eronder gaan leiden. We hebben het hier over 8-10 uur extra per week. Totale belastbaarheid is dus max 47 uur, vindt dit goed te doen en ook wel lekker om eens iets anders te doen dan achter de computer zitten en kan mooi centje extra verdienen. Zijn er nog andere mogelijkheden om toch aan de slag te kunnen? Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik weet niet precies wat er in je contract staat, maar als het niet concurreert met je werk (wat hier volgens mij helemaal niet is) dan hoeft het volgens mij geen probleem te zijn om als koerier te gaan werken. Maar daarvoor zou je iemand naar je contract moeten laten kijken.