Hallo!

Ik maak me zorgen over de manier waarop nu mijn bedrijf loopt. Is dit een probleem voor de belastingdienst?...

Ik werk sinds mijn afstuderen als zzp-er en heb de eerste jaren een goede groei gehad met verschillende opdrachtgevers, grotere en kleinere klussen.
Nu heb ik inmiddels een groeiend gezin en kan ik maar heel weinig werken. Mijn man heeft het hoofdinkomen en ik wil wel verder in mijn bedrijf, om bij te blijven in mijn kennis en vaardigheden én om financieel in ieder geval iets bij te dragen.

Probleem is nu dat ik al een tijdje nog maar 1 opdrachtgever heb, een tussenpersoon die mij uitzendt naar verschillende klanten (sector onderwijs).
Omdat scholen subsidie krijgen die zij alleen aan erkende stichtingen kunnen besteden word ik niet in mijn eentje ingehuurd en moet ik dus voor een tussenpersoon werken die wel de juiste stempels heeft. Hierdoor is het lastig om daarbij nog bij andere tussenpersonen werk te vinden. Bovendien en bovenal heb ik daar helemaal geen tijd voor! Ik wil maar 1 dag werken in de week voorlopig...

Behalve dit ben ik op en top zzp-er, ik bepaal alles zelf, kan zelf vervang regelen/inhalen op andere momenten/werktijden plannen buiten de tussenpersoon om, dus rechtstreeks bij de klant.Tussenpersoon koppelt mij alleen aan de klant, en ik factureer bij de tussenpersoon.

Als de kinderen groter zijn wil ik mijn bedrijf natuurlijk graag weer uitbouwen, maar nu staat het op een laag pitje en heb ik genoeg aan het weinige werk dat ik heb bij 1 opdrachtgever. Mag dit?! Krijg ik gedoe zo en kan ik het op een andere manier aanpakken?