verwachte oninbare debiteuren meenemen begroting?

Abonneer

Hallo iedereen,

Momenteel ben ik een bestuurslid van een sportvereniging, en had ik een vraag over een begroting voor komend jaar.

Omdat we momenteel slechts 2 jaar met een boekhoudprogramma werken, hadden we daarvoor een niet zeer goede debiteuren lijst.
Dit hebben we dit jaar uitgezocht, en blijkt dat er van de (zeg) 10.000 openstaande debiteuren, maar daadwerkelijk 8.000 is gevonden.
Van deze 8.000 hebben wij het vermoeden 3.000 niet terug te krijgen, vanwege tijdelijke buitenlandse leden en andere redenen.

Omdat wij dit hebben geoncludeerd aan het einde van ons boekjaar, hadden wij het idee om de 2.000 welke onjuist in de debiteurenpost stond, af te schrijven in ons boekjaar.
Ook zouden we dan in de begroting van volgend jaar 3.000 willen opnemen voor oninbare debiteuren.

Is dit een gangbare manier? of hebben jullie hier tips over hoe dit beter aan kunnen pakken op de exploitatie dit jaar en begroting voor komend jaar?

Daarnaast nog een losse vraag, wat jullie van kleisteen boekhouding vinden, zelf vinden we de interface niet zo gebruiksvriendelijk, en ook niet zo overzichtelijk, maar overstappen brengt vermoedelijk veel rompslomp met zich mee, dus vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met kleisteen,

Met vriendelijke groeten,
Ewoud

Je kan hier eens kijken hoe het zit met het verrekenen van de btw.
http://www.lbgib.nl/btw-verrekenen
Het schijnt dat je die btw weer terug kan vragen na een jaar.

Hey, als je niet genoeg budget voor sport hebt, kun je beter beginnen met campagne van de fondsenwervings sportvereniging. Hier kunt u genoeg geld verdienen voor uw vereniging.