zzp klus bij werkgever mogelijk?

Abonneer

Momenteel werk ik parttime in loondienst bij een horeca bedrijf en daarnaast ben ik werkzaam als zpper. Door mijn werkgever is mij gevraagd om de organisatie van een meerdaags evenement op me te nemen. Dit valt niet binnen mijn functieomschrijving. Zou ik deze klus dan ook als zzper kunnen aannemen? Ik twijfel hier aan omdat het om dezelfde werk/opdrachtgever gaat, maar het wel om andere werkzaamheden gaat.

Hoi!

Je mag gewoon bijverdienen van de Belastingdienst. Je hoeft je voor een enkele klus niet in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Spreek duidelijk met je opdrachtgever af wat voor opdracht het is en wat je ervoor krijg, het liefste op papier. Je stuurt dan een factuur. Dit moet je bij je inkomstenbelasting opgeven als "Inkomsten uit overig werk".
Als je uiteindelijk wel meer klussen als zelfstandige gaat doen, moet je je wel gaan inschrijven bij de KvK.

Inkomsten uit overig werk? Dus een zogenaamde incidentele bijverdienste bij de werkgever waar je in dienst bent? Ik noem dat: loon!

Ik zou haast zeggen natuurlijk kan dit niet. Je kunt niet bij je werkgever in dienst zijn én daarnaast een 'klus' als zelfstandige uitvoeren (voor diezelfde werkgever).