Starten als zzp’er (parttime)

Abonneer

Hallo,
Ik ben 2 a 3 dagen per week werkzaam als havenmedewerker in Rotterdam, hiernaast volg ik een opleiding. Deze werkzaamheden verricht ik nu via een uitzendbureau. Echter heb ik van verschillende “collega’s” gehoord dat zij als zzp’er werkzaam zijn. Zij worden ingehuurd door een uitzendbureau. Nu denk ik dus dat dit voor mij ook best interessant kan zijn. Is er iemand die mij kan vertellen of dit zin zou kunnen hebben voor mij? Aangezien ik niet heel veel uren per week werk, en het tijdelijk is, ivm studie afronden.
Gr Rico

Hallo Rico,

ja het is een beetje wat je wil. Als zzp'er heb je meer de vrijheid om zelf je uren te bepalen en waar je bijvoorbeeld je geld aan uitgeeft. Je moet alleen wel zelf je pensioen en verzekeringen regelen. Maar als je denkt dat je je bedrijfje verder kunt laten groeien in de toekomt en daarom nu al wil beginnen, dan kan dat. Wat heb je van collega's gehoord? Waarom zijn zij zzp'er? Misschien kun je het hen eens vragen. Het is moeilijk om vanuit hier voor je te bepalen wat het beste is.

Wat bedoel je bijvoorbeeld met tijdelijk? Blijf je dit werk maximaal nog een jaar doen bijvoorbeeld? Of denk je dat je je bedrijf verder gaat uitbouwen. Bedenk dat je als zzp'er echt een bedrijfje bent, dat je je moet inschrijven bij de KVK en Btw-aangifte en je belasting moet gaan regelen.

Ik zou zeggen, vraag het je collega's, zij hebben vast wel tips voor je. Succes, ook met je studie!