Zzp vaste uren

Abonneer

Hi,

Even jullie mening. Ik werk als zzp-er bij meerdere sportscholen. Daarbij heb ik mijn vaste uren. We geven groepslessen en werken met een inschrijfsysteem.

Nu is het zo dat er soms wel les is, maar er niemand komt. Dus dan sta ik ondertussen wel bij de sportschool. Ik geef dan uiteraard geen les en ga na 10 min weer naar huis. De reden dat ik wel naar de sportschool ga is om te voorkomen dat er toch iemand staat en negatief gaat praten.

Ik vind, dat ik wel iets van compensatie/tegemoetkoming mag krijgen omdat ik toch op locatie aanwezig ben, in voordeel van de sportschool. Misschien geen goede vergelijking, maar bij een 0-uren contract krijg je dit dan ook uitbetaald omdat het volgens een rooster gaat.

Enig idee wat er wettelijk geregeld is? En eventueel jullie mening, Thanks!!

Wettelijk is er niks geregeld als je zzp'er bent. Dus als jij geen afspraken hebt gemaakt over wat er gebeurt als er niemand op komt dagen dan heb je niks. Maar wat heb je wel afgesproken? Waarom krijg je niet sowieso betaald, ook al is er niemand? het is inderdaad wel 'normaal' dat jij betaald krijgt. In theorie zou je een les kunnen geven voor een lege zaal. De sportschool moet maar regelen dat er mensen zijn (even zwart/wit gezegd).
Ik werk veel met trainers. Als er geen cursisten zijn en de training gaat niet door, krijgen zij toch een deel vergoed, voor voorbereiding en dergelijke.
Je zou kunnen kijken of je dat kunt afspreken. Dat je bijvoorbeeld altijd een deel krijgt vergoed.