Schijnzelfstandigheid: opdracht van oud-werkgever

Abonneer

Bij mijn (inmiddels oud) werkgever heb ik aangegeven als zelfstandig ondernemer verder te willen, ik ben projectontwikkelaar/projectmanager van vastgoedprojecten. Ik heb aangeboden de projecten die ik nog onder handen heb af te maken, voor mij een 'vliegende' start, voor mijn werkgever continuïteit op de projecten, die netjes afgerond worden, win-win. Bij de projecten zit ik zelf aan het stuur en bepaal ik mijn eigen planning, werkzaamheden en agenda.
Voor volgend jaar zal ik voor ca. 2,5 dag ingehuurd gaan worden, de overige tijd zal ik gaan werken voor andere opdrachtgevers. De opdrachten zijn middels een goedgekeurde modelovereenkomst gesloten.

Nu is mijn vraag: zal de belastingdienst dit zien als schijnzelfstandigheid en snij ik mezelf hier niet mee in de vingers?
Ik ben immers op eigen initiatief opgestapt en niet van plan een duurzame relatie met mijn vorige werkgever te gaan onderhouden...

Ik ga ervan uit dat de belastingdienst dit niet als schijnzelfstandigheid ziet als je oud-werkgever een van de (vele) klanten is die je hebt.
Is die 2,5 dag per week, of voor het hele jaar?