Ik woon sinds een paar jaar in Indonesië (maar ben Nederlands) en onlangs hebben kennissen met een bedrijf in Nederland me benaderd of ik vanuit Indonesië op freelance basis werk voor ze wil doen. Wat is nu de makkelijkste legale manier om dit te doen? Met name voor hen vanuit de positie als Nederlands bedrijf.

Concreet heb ik de volgende vragen:
* Ik neem aan dat ik legaal voor ze mag werken gezien mijn Nederlands staatsburgerschap, klopt dat?
* Is het überhaupt nodig dat ik me als zzp'er registreer? Of maakt dat het in ieder geval een stuk handiger voor hen?
* Ik heb geen hele vaste verblijfplaats, reis ook regelmatig en Indonesië heeft geloof ik niet zoiets als domicilie voor buitenlanders, zeker niet op mijn visa. Is dat een belemmering bij het me registreren als zzp'er? Ik wil de optie open houden om in andere landen te verblijven en vanaf daar te werken.
* Moet ik bang zijn dat dit wordt gezien als verkapt dienstverband mits ik voor een bepaalde periode 3-4 dagen in de week werk voor ze? Al is het wel zelfstandig werk, het zal wel in samenwerking met een van hen zijn.
* Moet ik nu alsnog Nederlandse belasting betalen over wat ik verdien?

Alvast bedankt!