Een website, hoe veel mag dat van u kosten?

Abonneer

Hallo!
Een tijd geleden ben ik begonnen met een web development bedrijfje. Ik kom hier natuurlijk niet naar nieuwe klanten zoeken! Ik heb alleen de volgende vraag:
Hoe veel zou u graag betalen voor een responsive*, moderne en mooie website die rekening houd met goede SEO*?
Graag zou ik met uw antwoorden een idee krijgen hoe veel de gemiddelde zzp'er voor een website wilt betalen.

Vriendelijkste groeten en alvast bedankt!

*Responsive betekent dat de website goed zichtbaar is op uw mobieltje, tablet en laptop/desktop.
*SEO(search engine optimization) houd in dat de website goed door Google gelezen wordt zodat de website zo hoog mogelijk in de Google zoekresultaten staat.

Tussen de 15-300+ euro per uur? Ligt aan je niveau.

Bouw je alles in een framework, met alles er op en er aan dan kijk je zeker naar de 100+ euro per uur. Had toevallig op mijn stage een lijst met prijzen gezien.

300 euro per denk ik wel de max ongeveer. Maar dan heb je het beste bedrijf te pakken.

Een freelancer. Een junior. Hoeveel vraagt hij? 30-70 euro?

Dus het ligt aan je niveau.

Hi Ellard,

Een tip van mijn kant. Als je je echt op ZZP'ers wilt richten, zou je ook kunnen denken aan een abonnementsmodel incl. hosting etc.

Maar ook onder zzp'ers onderling zit natuurlijk veel verschil. Een zzp'er die een website heeft als verdienmodel (webshop) heeft er natuurlijk veel meer voor over dan een zzp boekhouder, waarvoor de website enkel als visitekaartje dient.

Heb je toevallig een website online waarop we kunnen kijken? :-).

grt, Dave