KOR vermindering BTW bij aangifte via MOSS?

Abonneer

Via de KOR kan ik BTW vermindering krijgen bij een gewone btw aanfgifte (bij 5).
Maar als ik aangifte doe via de MOSS regeling is daar geen optie voor.

Kan ik die btw in mindering brengen bij mijn inkomstenaangifte? Zo ja waar?

Hi Carsten,

Nee, het is niet mogelijk om de KOR via de inkomstenbelasting te verrekenen. Het zijn twee verschillende soorten belastingen die je niet met elkaar kunt verrekenen.

Ook al doe je melding van de (buitenlandse) btw via MOSS, dan nog dien je voor de Nederlandse voordruk een "reguliere" aangifte te doen. In deze reguliere aangifte kun je de KOR kwijt.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Mail mij anders als je er niet uitkomt, of meer hulp nodig hebt.

grtn, Bernold

BPFS.nl - Boekhouding uitbesteden - Facturen aanleveren via app of email - Vanaf 19,50 per maand

dit is de gewone btw aangifte
[plaatje is niet meer online]
en dit is die van de moss:
[plaatje is niet meer online]
[offtopic]toch ongelooflijk dat de btw die ik dan moet betalen niet eens op de pdf staat. Makkelijker kunnen ze het nog zeker maken![/offtopic]
voor de moss moest ik 89,80 betalen. Voor de gewone nederlandse aangifte kreeg ik 11 euro terug. Had ik die 89,80 en die 27 euro bij 'vermindering volgens de kor' in mogen vullen?

Ik zie het al. De KOR is alleen van toepassing op de NLse BTW, hier krijg je echter al een bedrag terug aangezien je voordruk hoger was dan te betalen. Je kunt hier dan ook geen gebruik maken van de KOR, omdat de vermindering nooit hoger mag zijn dan het te betalen bedrag.

BPFS.nl - Boekhouding uitbesteden - Facturen aanleveren via app of email - Vanaf 19,50 per maand

De KOR is alleen van toepassing op de NLse BTW

Is dat zo? Ik kan dat nergens terugvinden.

Lijkt wel of we soms wel in de EU zitten, en soms, als het de belastingdienst uitkomt, opeens niet in de EU zitten.

Je kunt hier dan ook geen gebruik maken van de KOR, omdat de vermindering nooit hoger mag zijn dan het te betalen bedrag.

Dat bedrag is wel groter, maar staat op een andere aangifte. Wat gemeen zeg.

Dat bedrag is wel groter, maar staat op een andere aangifte. Wat gemeen zeg.

Bedoel je dat je in een eerder tijdvak wel NLse BTW heb moeten betalen? Want dan zou je evt. een suppletie aangifte kunnen doen.

nee ik bedoel dat die 89,80 btw op de aangifte van de moss staat, maar niet op de nederlandse aangifte. Maar ik begrijp van jou dat die kor alleen over de nederlandse btw gaat. Maar dat kan ik nergens terugvinden.

sorry dat mijn plaatjes opeens verdwenen zijn. Ik moet een andere host gaan gebruiken dan photobucket.

Je moet het zien als twee losse aangiftes.