aanschaf laptop

Abonneer

goedendag,
heb voor het starten van mn bedrijfje een gebuikte laptop via marktplaats gekocht, maar helaas geen bon erbij. Betekent dat ik aftrekbare mogelijkheid hebt?

je kunt 'm in ieder geval niet opgeven bij de btw-aangifte.
maar als je op een of andere manier kunt bewijzen hoeveel je ervoor hebt betaald kun je deze kosten wel meenemen ja. als je bijvoorbeeld de mailwisseling tussen jou en de verkoper bewaard. Heb je het geld overgemaakt, of contant? Als je contant hebt betaald, heb je dat geld eerst gepind? Dan kun je die pintransactie ook weer als 'bewijs' meenemen.
Je zou ook nog een verkoopovereenkomst kunnen opstellen waarin je aangeeft dat jij de laptop van de verkoper hebt gekocht. Deze moet de verkoper dan wel nog tekenen. Dan heb je toch een soort bon/factuur.
Als je dat allemaal niet hebt en je kunt dus niet bewijzen hoeveel je hebt betaald. En dan kun je het niet opgeven als kosten.

Johndoe,
duidelijk, heb wel een betalingsbewijs (bankafschrift), naam en toenaam ed. en de communicatie onderling, dus dan zou ik dit mee kunnen nemen in mijn opgave. Bedankt voor het advies.

Goede tip, bedankt