Bloggen, wie doet het en werkt het?

Abonneer

Hi ondernemers,

Zijn er hier ondernemers die bloggen? Als gastblogger, op eigen website, of allebei? Ik vind schrijven leuk. Ik heb een mooie zakelijke website die goed bezocht wordt en ik ben een expert, dus ik vind dat ik wat te vertellen heb. Nieuwsbrieven verstuur ik niet, omdat ik niet met acties werk en ook niet maandelijks relevant nieuws te vertellen heb. Maar bloggen lijkt me wel wat. Bloggen jullie, levert het wat op en met welke frequentie blog je? Ik moet over de streep getrokken worden. Ik ben bang dat ik nu vol enthousiasme begin, maar dat het me straks tegen gaat staan. Door te weinig tijd, geen inspiratie, geen zin. Is het leuk en blijft het leuk?

Ik blog niet om de reden die jij al noemt. Geen inspiratie en geen tijd. Waardoor ik er tegenop ga zien en het één van de vele dingen wordt op mijn to-do lijst. Als ik iets doe wil ik het goed doen. Of het iets oplevert? Ik heb er dus zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat het wel iets oplevert. Mits je leuk schrijft en content aanlevert van hoge kwaliteit en relevantie.

Ik blog wel. Ik schrijf graag en ik ben ervan overtuigd dat ik met pakkende ervaringsverhalen klanten win. Door mijn praktijkervaring concreet te maken en de lezers mee te nemen in mijn werkzaamheden zien zij dat ik professioneel en met plezier werk, me laat verrassen en inspireren en dat ik in staat ben originele en sterke oplossing aandraag. Ik blog één keer per kwartaal. Weinig. Maar genoeg voor mij. Ik moet er echt voor gaan zitten. Ik vind schrijven leuk, maar een natuurtalent ben ik niet. En daarbij heb ik niet elke maand een case die leuk en interessant genoeg is om een case aan te wijden.

Ik schrijf elke maand een blog op mijn website waarin ik tips geef of mijn mening op een speelse manier geef over een nieuwsitem relevant voor mijn klanten. Ik schrijf vanuit mijn expertise ook 3 of maximaal 4 keer per jaar een gastblog vanuit mijn expertise.

Schrijven is niet mijn sterke kant dus ik blog niet. Ik vind content up- tu-date houden al een klus en de nieuwsbrief uitzetten ook. Ik zou er tegen opgaan zien (dat heb ik al met de nieuwsbrief). Of jij er tegenop gaat zien weet ik niet. Kwestie van proberen, lijkt me. Als je het leuk vindt doorgaan, maar de frequentie zou ik laag houden. Ik las hier vier keer per jaar. Ik weet niet of dat zoden aan de dijk zet, ik vind het erg weinig. Maar om mee te beginnen en uit te vinden of het iets voor je is, lijkt het me prima.

Als je er tijd voor maakt kan het heel goed zijn. Je laat zien dat je ergens verstand van hebt. Je kunt je blogs delen via social media en zo een olievlek creëren.

En als je af en toe geen tijd of zin hebt is dat geen probleem. Pak het op wanneer je wilt. Zie het als een extraatje op je dagelijkse werk.

CelesteZzp schreef:
[...]
Ik ben bang dat ik nu vol enthousiasme begin, maar dat het me straks tegen gaat staan. Door te weinig tijd, geen inspiratie, geen zin. Is het leuk en blijft het leuk?
als het je gaat tegenstaan kap je er toch gewoon mee? Kijk gewoon of je het leuk vindt, ga ervoor en zo niet hou je er gewoon weer mee op.

Ik ben zelf helemaal geen schrijver, maar ik lees af en toe artikelen of blogs als het interessant is. En zoals Daan hierboven ook zegt: kijk gewoon of je het leuk vind.

Audreyschrijft schreef:
Als je er tijd voor maakt kan het heel goed zijn. Je laat zien dat je ergens verstand van hebt. Je kunt je blogs delen via social media en zo een olievlek creëren.


Bloggen kan inderdaad goed zijn voor je naamsbekendheid, vindbaarheid en autoriteit. Zeker iets om over na te denken.

johndoe schreef:
Bloggen kan inderdaad goed zijn voor je naamsbekendheid, vindbaarheid en autoriteit. Zeker iets om over na te denken.

Waar bloggen jullie dan over? En hoe is het dan goed voor je naamsbekendheid?

Je kan overal over bloggen. Wat je meemaakt tijdens het werk, maar ook actuele dingen, wat je vind van bepaalde dingen. Als je iets interessants hebt geschreven en andere mensen gaan dat delen op bijvoorbeeld facebook komen die mensen met jou en jouw bedrijf in aanraking.

Google vindt nieuwe content heel belangrijk. Als een website niet veranderd of ververst wordt daalt deze in de rankings omdat het volgens Google niet meer relevante informatie geeft.

Regelmatig bloggen zorgt voor nieuwe content en kan ook een focus op nieuwe zoekwoorden leggen waar uw bedrijfswebsite op scoren kan.

Kortom: bloggen is heel interessant om hoger te scoren in Google, met nieuwe keywords, om dus meer bezoekers te trekken en naamsbekendheid te genereren. Denkt u ook dat dat nieuwe klanten oplevert?

'Bloggen' is één van de tips die wij in onze gratis e-mail serie aanbieden aan ondernemers. Dit valt onder off site SEO en is net zo belangrijk als on site SEO.

In mijn digitale handtekening onder dit bericht vindt u de link naar het formulier om u aan te melden voor de tips.

^Jan

Ondernemer, meer bezoekers op uw site? Gratis tips per e-mail - bit.ly/1UeNl9K