Bedrijf wil Factuur exBTW

Abonneer

Beste mensen,

Ten eerste wil ik jullie alvast bedanken voor jullie hulp, en deze website waar ik mijn vraag kan stellen. Als beginner ben ik hier zeer blij mee, en op google kom ik niet achter het antwoord van deze (eenvoudige?) vraag.... Een half jaar geleden heb ik me ingeschreven bij de KVK en heb ik een BTW nummer. Elk kwartaal vul ik de BTW formulieren in, zij momenteel nog kleine bedragen en tot nu toe snap ik het redelijk. Maar.. ik heb nu een bedrijf (Geen particulier) en die wil van mij een factuur zonder BTW ontvangen.

Kan dit? Kan ik een factuur opstellen zonder BTW? Ik lees overal dat ik BTW plichtig ben, alvast zeer bedankt voor jullie reactie!

Groeten, Paul

Hallo Paul,

tja het antwoord is eigenlijk simpel, het mag niet. De Belastingdiens heeft een aantal eisen opgesteld waaraan een factuur moet voldoen. Dat is onder andere het btw tarief, bedrag excl btw en het btw bedrag. zie complete lijst belastingdienst

Bedankt! Dan ga ik dit vooral niet doen :-)

Groeten, Paul

Waarom zou dit niet kunnen? Zonder te weten waar de factuur betrekking op heeft kun je niet zeggen of er wel of geen BTW op de factuur moet.

Het is afhankelijk van de soort goederen of diensten die geleverd worden en waar de afnemer hiervan gevestigd is.

Dus het zou wel kunnen dat er geen BTW op de factuur moet, maar zonder meer informatie kun je hier geen eenduidig antwoord op geven.

BPFS.nl - Boekhouding uitbesteden - Facturen aanleveren via app of email - Vanaf 19,50 per maand

Dit kan in veel gevallen gewoon, dan verleg je de btw. Dat is in bv de bouw heel gebruikelijk.staat ook op het formulier btw aangifte.

belastingdienst.nl