Aansprakelijkheid verouderde hulpmiddelen zorg

Abonneer

Kan iemand mij helderheid verschaffen over het volgende:
wie is verantwoordelijk voor onderhoud van hulpmiddelen, bv tillift? Is dat de zzp'er en zo ja hoe is het dan geregeld als je met een team van zzp'ers werkt of is dat de zorgorganisatie met wie de klant een contract heeft of is het uiteindelijk de klant zelf.

Deze vraag stel ik vanuit de volgende casus: klant heeft zelf een tillift, elk jaar moet deze tillift gecontroleerd worden, op dit moment is deze datum al verstreken. Mw heeft de zzp'ers hiervan niet op de hoogte gesteld en zij hebben het zelf ook niet nagevraagd of gezien. Toen het wel bekend werd hebben de zzp'ers mw erop aangesproken een onderhoudsafspraak te maken, maar daar maakt mw geen haast mee. Wij krijgen nu vragen wat als er wat gebeurt, wie is er dan aansprakelijk. Ik hoop dat ik via deze weg een duidelijk antwoord kan krijgen.

Ik geloof dat je met een medische verzekering rekening moet houden met de levensstijl van een persoon. In welke toestand verkeert zijn gezondheid? Hoe hij fysiek voor zichzelf zorgt, sport hij. Waar bestaat zijn voeding uit? Als u niet weet hoe u uw voeding kunt controleren, kunt u deze zoeken op handige sites op internet. https://www.funandfood.nl/ Bent u het ermee eens dat dergelijke aspecten zeer belangrijk zijn om te overwegen? Risico's en percentages zijn hiervan afhankelijk.