Vraag omtrent energielabel bedrijfspand

Abonneer

Beste leden,

Ik heb een vraag.. Als ZZP-er ben ik op een punt gekomen dat ik een grotere kantoorruimte nodig heb. Momenteel heb ik een kantoorruimte die ik wil verkopen, echter beschikt deze nog niet over een energielabel. Wat tegenwoordig wel verplicht is. Mijn notaris heeft laten weten dat ik een energielabel moet aanvragen voor de overdracht. Echter is mijn kantoor niet zo energiezuinig en de vraag is dan ook: is het interessant om eerste wat maatregelen te nemen voor een beter energielabel? Betaald dat zich uit qua verkoopwaarde?

Op deze website (https://www.bedrijfsenergielabels.nl/5-tips-voor-een-energiezuinige-bedrijfsruimte/) las ik een aantal maatregelen die ik kan toepassen. Ik kan begrijpen dat het aanbrengen van isolerend glas/isolatie zich niet uitbetaald, maar bijvoorbeeld overstappen naar LED verlichting is niet zo duur en zorgt ook voor een groener label. Is dit interessant?

Alvast bedankt, ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen.

Groetjes,
Brian

De vraag is hoeveel je kunt stijgen. Kun je met LED-verlichting een stap omhoog gaan, bijvoorbeeld van D naar C of zo. Ik ben bang dat dat toch echt een energie-adviseur moet checken.