Opstarten als ZZP'er aftrekposten belasting e.d.

Abonneer

Dag iedereen,

Ik ben in het proces om een eigen bedrijf op te zetten en heb wat vragen waar ik tot heden op internet nog geen duidelijk antwoord heb kunnen vinden.
Ik ben op het moment in het proces om een logo te laten maken door een grafisch ontwerper en wil deze kosten die ik maak, evenals andere kosten die ik maak voor het opstarten van mijn bedrijf opgeven aan de belasting als aftrekpost.
Nu is mijn vraag of ik gewoon met mijn prive rekening sommige aankopen kan doen die voor mijn bedrijf bestemd zijn of dat ik perse een zakelijke rekening moet hebben op naam van mijn bedrijf en op deze manier de kosten die ik gemaakt heb moet aantonen.
Ik heb enkele dagen terug een zakelijke rekening geopend maar heb sommige uitgaven al gedaan met mijn prive rekening.
Kan ik hierover wat opheldering krijgen van iemand die hier verstand van heeft?
Alvast bedankt!



Goedemorgen

ja dat kan gewoon. Je hoeft niet per se een zakelijke rekening te hebben. Dus alles wat je met je priverekening hebt betaald, maar wel voor je bedrijf is, kun je gewoon meenemen als kosten.