BTW aftrekken

Abonneer

Beste lezers,

Ik ben onlangs begonnen met mijn eenmanszaak. Ik heb inmiddels twee keer een aangifte moeten doen en binnenkort volgt mijn derde aangifte plaats. Nu wil ik een laptop aanschaffen die nodig is voor mijn eenmanszaak alleen is de prijs van deze laptop hoger dan de winst die ik tot nu toe heb gemaakt. Nu wil ik van de winst die ik tot nu toe heb gemaakt en van het inkomen van mijn baan (naast de eenmanszaak) de laptop kopen. Kan ik dan ook van deze laptop de btw volledig aftrekken? Of wordt er dan een deel afgetrokken?

Excuses als het onduidelijk overkomt

Alvast bedankt!

Goedemorgen
ja je mag de btw volledig aftrekken. Als je aankopen doet voor je bedrijf zijn deze altijd helemaal aftrekbaar. als je de laptop voor je bedrijf gebruikt, maakt het niet uit dat je deze met je eigen geld betaald hebt.

alleen als je bepaalde dingen ook privé gebruikt, bijvoorbeeld je internet thuis, mag je maar een deel opgeven als zakelijke kosten. (maar dit is voor deze laptop niet aan de orde)

Vergeet ook eventuele opstartkosten niet, die je evt. gemaakt hebt voordat je jezelf hebt ingeschreven bij de KVK