Opstartkosten zzp'er Evenementen bureau

Abonneer

Hoi allemaal,
Ik heb een vraag.

Wat voor kosten heb je allemaal als ZZP'er bij het opstarten van een evenementenbureau?

Met vriendelijke groet,
Samantha

Hoi Samantha,

als je een bedrijf in het algemeen start heb je al een aantal kosten:
inschrijven kvk: 50 euro
zakelijke rekening openen: zijn geen opstartkosten, maar doorlopend (ongeveer 5 - 10 euro per maand)
verzekering: aansprakelijkheid (verschilt heel erg per verzekeraar en voor wat je allemaal wil verzekeren, maar voor 10 euro per maand heb je vaak wel een redelijke verzekering). Ik weet niet wat je allemaal moet verzekeren voor een evenementenbureau

Daarnaast is het heel erg de vraag hoe je wil starten. Heb je al een paar klanten hoef je niet zoveel reclame te maken? Of wil je meteen groots inzetten?
Heb je een bedrijfspand nodig?
Heb je een bedrijfsauto nodig?
Heb je een website nodig?
Heb je andere zaken nodig (computer, telefoon etc.)? Die moet je allemaal meenemen?
Hopelijk kun je hier iets mee.
Ik heb trouwens gemerkt dat je bij de startersdagen van de KvK ook best veel vragen kunt stellen. Misschien tref je daar iemand die je specifieker kan helpen.
Het gaat vooral om wat je allemaal wil in het begin. Begin je 'aan je eigen keukentafel' bijvoorbeeld, dan heb je niet zoveel nodig. Als je je eigen (privé)telefoon/laptop/auto gebruikt hoef je ook niks extra's te investeren. Maar als je wel veel spullen nodig hebt, zullen je opstartkosten groter worden. Succes!

Bedankt Alex81!!