Van resultaatgenieter naar zzp HH

Abonneer

Zijn er hier ook mensen die de overstap gemaakt hebben en zzp'er Huishoudelijke hulp zijn geworden? Door veranderingen in het PGB beleid van een gemeente waarin ik werk, ga ik er 7,75 € per uur op achteruit tenzij ik zzp'er word.
Ik weet dat inschrijving bij de KvK nodig is en er geen btw afdracht nodig is, maar krijg helaas na speuren online niet echt zicht op wat er nog meer bij komt kijken en welke kosten eraan verbonden zijn. Is de stap zinnig of ga ik er na aftrek van alles alleen maar op achteruit en kan ik beter voor alfa-tarief gaan werken?

Als je je als zzp'er gaat inschrijven moet je zelf verzekeringen en pensioen e.d. regelen. Wat je dat precies gaat kosten is voor iedereen verschillend.
kijk wat een aansprakelijkheidsverzekering je kost en welke verzekeringen je eventueel nog meer nodig hebt en wat je dat in de maand gaat kosten.
Omdat je zelfstandigenaftrek enzo hebt, kan het zijn dat je als zzp'er meer verdiend dan wat je eerst verdiende. Ken je misschien iemand die boekhouder is, of verstand heeft van cijfertjes? Want die kun je je inkomsten dan even naast elkaar laten leggen.