Werkgever wilt mij niet betalen!

Abonneer

Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden zzper geworden. Nu ben ik zzper geworden omdat ik een leuk aanbod kreeg via via en een tussenjaar heb. Na 1 maand werken ( wat goed ging zonder gezeik) had ik vakantie, voor en tijdens de vakantie hoorde ik nog 2 facaturen binnen te krijgen. Dit heb ik niet binnen gekregen en moest hier zelf om vragen, uiteindelijk kreeg ik hier een heel raar antwoord op. Na de vakantie ging het allemaal heel raar ze wilde me prestatie loon geven... oke prima maar op de maandag ( normale werk dag gedraaid ) kreeg ik meteen te horen dat het minder werd. Paar dagen later werdt ik ziek en zat niet lekker in mn vel, dus had die week maar 2 dagen gewerkt. Wel de factuur verstuurd. De volgende week had ik ook 2 dagen gewerkt dit kwam door maandag nog ziek, donderdag en vrijdag vrij genomen voor auto therorie en tandarts ( auto therorie 5 weken van tevoren gezegd dit is ook goed gekeurd door hun) tandarts in de vakantie gezegd en dit is ook goed gekeurd, maar dit waren ze vergeten. Ook voor deze week heb ik een factuur verstuurd. Na dat ik de factuur heb verstuurd kreeg ik appjes van je wordt die 2 weken noet betaald omdat we iemand anders moesten inhuren. Nu heb ik laats ook een voicemail geluisterd waarin ze het zelfde zeggen. Nu heb ik geen contact maar kan duidelijk bewijzen dat ik heb gewerkt. Nu heb ik mn 1e herrinering verstuurd en hier in gezegt dat ik het spijtig vondt hoe het allemaal is afgelopen maar dat ik wel recht heb op dat geld.

Nu kreeg ik een mail terug dat ze mij niet gaan betalen en als ik actie ga ondernemen dat ze mij een factuur gaan versturen wat meer gaat kosten dan wat ik verdient heb. Ook al heb ik dingen niet slim gedaan vroeg ik me wel af of ze dit kunnen doen? Ik stuur altijd mijn factuur op een vrijdag en was dit eerste vergeten en toen zeide ze nog van je moet je factuur sturen. En nu dit opeens?

Ik heb zelf geen idee wat ik moet doen. Ik hoop dat ik gelijk heb en dat ik mooi een incasso kan sturen naar hun!

Wat ik me ook af vroeg, hij werkt voor een uitvoerder en dat bedrijf betaald hem ( ook mij ) is het mischien verstandig om met hun contact op te nemen.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen.z

Ben je nu ZZP-er of werknemer? Je start je verhaal met "werkgever"
mr. Ronald F.M. Schenk