Urenregistratie vragen

Abonneer

Hallo, ik heb de urenregistratie tot nu toe bijgehouden in mijn werk-agenda. Ik heb nu ook naar software gekeken omdat ik dan een beter overzicht kan genereren of ik op schema zit voor de urennorm.

Het viel mij op dat de software die ik heb geprobeerd altijd om deze invoer vraagt:
Datum en tijd
Opdrachtgever
Omschrijving van de werkzaamheden
Totale tijd per werkzaamheid

Als ik het goed begrepen heb mag je echter ook uren opvoeren die je hebt besteed aan studie en het bijwonen van
seminars, workshops, netwerkbijeenkomsten en het lezen van vakliteratuur.

Wat moet ik voor deze gespendeerde uren dan invullen bij 'opdrachtgever'?

Moet je per se altijd opdrachtgever invullen? Kun je dat niet gewoon leeglaten? Anders zou ik gewoon invullen wat jij prettig vindt. Als je jezelf als opdrachtgever wilt, of je zet bij een seminar bij opdrachtgever 'seminar PLAATS' ofzo, dan ben je er denk ik ook.

Hi Linda,

Ik werk voor Debitoor, een online boekhoud en factuurprogramma.

Dit is een specifieke vraag en het antwoord zal per boekhoudprogramma verschillen. Daarom raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice van de software om erachter te komen hoe zij de urenregistratie bedoeld hebben.

Ik hoop dat het je lukt!

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan
Debitoor boekhoud en factuurprogramma

Misschien was ik een beetje blond maar ik nam aan dat het in de software een verplicht invoerveld was omdat er voor de belastingdienst altijd een opdrachtgever genoemd moest worden.

Dit hoeft dus blijkbaar niet als het geen declarabele uren zijn. Dank jullie voor het meedenken.