Overeenkomsten versturen

Abonneer

Ik merk dat de vraag om een overeenkomst getekend terug te sturen irritatie oplevert bij potentiele klanten. Het duurt vaak lang, of het gebeurt helemaal niet en dan loop ik dus een opdracht mis. Hoe doen jullie dat? Per mail? We sturen nu per mail een offerte, bellen dan na en bij akkoord sturen we de algemene voorwaarden en een dubbel exemplaar van de overeenkomst per post toe met de vraag een getekend exemplaar terug te sturen.

Antwoord is simpel. Doe het per mail. Vraag de klant expliciet te bevestigen. Dus als de klant mailt ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en de offerte, dan heb je de opdracht binnen.

Bedankt voor je reactie. Maar hoe zit het dan met een handtekening? Dat gaat toch niet per email. Misschien dat het bij kleine bedragen zo kan. Maar opdracht bij mij zit al snel boven de 500 euro.

Weet je zeker dat hierdoor klanten afhaken? Gaat het niet ergens anders in de communicatie mis? Bel je klanten ├╝berhaupt na als je na het verzenden van overeenkomst niks meer hoort?

Contact opnemen met klanten die de overeenkomst niet tekenen moet je altijd doen. Als je goede algemene voorwaarden meestuurt met de offerte en zij per mail akkoord gaan dan heb je in principe de opdracht binnen.