Ervaringen met Zakelijke lening?

Abonneer

Beste mede forumgebruikers,

Ik heb overal op het internet gezocht, maar kon weinig informatie vinden hierover dus dacht laat ik het hier gewoon vragen. Ik ben nu sinds 3 jaar ondernemer en het gaat goed. Om mijn uitbreidingsplannen te financieren ben ik opzoek naar een zakelijk krediet verstrekker.

Juist de mogelijkheid om op korte termijn een lening te krijgen spreekt mij enorm aan van New10. Omdat het een nog vrij nieuw concept is ben ik vooral opzoek naar ervaringen van andere mensen met New10. Zijn hier toevallig mensen die hier een lening hebben afgesloten en zo ja wat zijn dan jullie ervaringen. Mochten er andere suggesties zijn met betrekking tot een andere bank die een zelfde soort dienst levert waar de berichten positief over zijn, dan hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt voor het meedenken en advies.

Er zijn verschillende partijen in de markt actief, waaronder new10. Ik denk dat het belangrijk is om te kijken naar het doel van je financiering.

> Wil je voorraad inkopen dan zijn er vaak interessante (en flexibeler) inkoopfinancieringen te verkrijgen.
> Wil je in zee met die ene grote klant, maar moet je je voegen naar zijn leverings- en betaalvoorwaarden - dan is factoring een zeer interessante optie.
> Ben je opzoek naar uitbreiding van bedrijfsmiddelen en personeel dan is een korte- of middellange termijn lening mogelijk interessant.

Wij zijn geholpen door gebruik te maken van factoring-offerte. Zij hebben ons initieel geholpen om een beeld te krijgen bij de verschillende spelers op de markt. We hebben relatief goedkoop kapitaal vrij kunnen spelen voor onze uitbreidingsplannen, we hebben ons debiteurenbeheer buiten de deur gezet zodat we ons konden focussen op verdere groei van onze onderneming - en we hebben het aangedurfd om ook buiten de landsgrenzen nieuwe klanten te werven (want met onze factoringdienst is deze verzekerd).

Ik ken New10 niet heel goed, maar ik weet dat het een initiatief is van ABNAMRO. Ik denk dat het wellicht allemaal wat sneller (automatisch) gaat bij het kredietcheck en acceptatie process. Maar voor een persoonlijke benadering en of advies (zoals bij een bank) hoef je er denk ik niet terecht.