Zakelijke lening

Abonneer

Hallo allemaal.
Ik Ben sinds 1 jaar weer zzper.
Hiervoor was ik ook al zzper maar heb ik helaas een failiesement meegemaakt.
Gelukkig gaat nu alles goed maar zijn er nog wel schulden uit m'n eerdere bedrijf.
Die schulden zijn allemaal bevroren nog en hier ben ik nu voor aan het sparen om af te betalen maar natuurlijk is dit gewoon wachten op de eerste brief.
Ik heb er al een aantal terug betaald maar er zijn nog wat bedragen die voldaan moeten worden.
Nu zit ik in spanning of er een brief op de mat komt en dit wil ik niet
Is er iemand bekend met een instantie die hier een lening voor geeft. Zodat ik alles in ene keer af kan betalen en gewoon maandelijks de Lening terug kan betalen
Ik kan gemiddeld 1500 tot 2000 euo afbetalen en wil er max 2 jaar over doen.

Ik hoor graag van jullie Mvg

Beste Rbouw,

Afhankelijk van de branche waar je in werkt, is het mogelijk om werkkapitaalfinanciering te verkrijgen op 2 manieren.

- zakelijke krediet of lening
- factoring

Bij beoordeling van een lening zal elke instantie een kredietcheck uitvoeren op zowel je onderneming als persoonlijk op de ondernemer. Bij een lening kijkt een financier naar de risico's die men loopt wanneer een lening mogelijk niet terugbetaald kan worden, en is het logisch dat ze kijken naar zekerheden. Gezien jouw historie is het aannemelijk dat een financier je zal afwijzen.

Een tweede optie is factoring (factuur financiering). Je maakt hier als het ware gelden die vastzitten onmiddellijk 'vrij' (van de klant die jouw factuur nog niet heeft betaald). Hoewel een factoringmaatschappij ook kijkt naar de ondernemer, zal de focus liggen op jouw zakelijke klant. De factuur is namelijk het onderpand van de voorfinanciering die wordt gegeven. Je zou kunnen kijken of dit past voor jou. Veel factoringmaatschappijen zijn bereid mee te denken om jouw schuld in te lossen - tegen de geboden factoring faciliteit.
Je kunt op een factoring vergelijker zoals www.factoring-offerte.nl eenvoudig enkele offertes opvragen en kijken of dat voor jou past.