Hulp gevraagd

Abonneer

Hallo allemaal
In 2020 begin ik als zzp'er. Ik geef bedrijven advies op de werkvloer. Ik heb een opdracht voor de komende 3 jaar. Hiervoor ga ik ongeveer 20 uur per maand werken bij het bedrijf. Deze ga ik dan ook factureren. Hier blijft het dan ook bij het zal niet meer worden en niet minder. Andere uren ben ik in loondienst. Door de inkomsten samen val ik in de belasting schaal van 38.10%.
Van welke belastingregeling kan ik het beste gebruik van gaan maken:
KOR
Startersaftrek
Investeringsaftrek
2 e hands elektrische auto kopen ? Wat kost me dit dan in mijn situatie?
Andere kosten waar ik recht op heb bijv 19 cent de km en benzine kosten telefoonkosten deze gaan boeken.

Het is voor mij erg lastig wat de beste keuze is fiscaal.
Hoor graag van jullie

Het lijkt er een beetje op dat je eigenlijk niet als zzp'er werkt. Je werkt namelijk de komende 3 jaar lang, 20 uur per maand voor een opdrachtgever. Dat lijkt als een vaste baan.
Als je wel als een zzp'er/bedrijf wordt gezien en je blijft onder de 20.000 euro aan omzet, dan kun je de KOR gebruiken. Maar zoek dit even goed uit, want het kan zijn dat je opdrachtgever dat helemaal niet wil (je kunt dan namelijk geen btw rekenen aan hem/haar).
Startersaftrek en zelfstandigenaftrek kun je alleen gebruiken als je minimaal 1225 uur aan je bedrijf besteedt, en dat lijk je niet te gaan halen, toch?
investeringsaftrek kan alleen als je veel investeert (minimaal 2300 euro). Dus als je dat doet, zou ik daar zeker even naar kijken.
Zoals ik al zeg lijkt het een beetje alsof je eigenlijk geen echte zzp'er bent, maar een zogenaamde schijnzelfstandigen. Maar ik heb te weinig verstand ervan (en geen inzicht in jou situatie) om dit zeker te weten.

Bedankt voor u reactie. Ik ga toch echt als ZZP aan de slag.
Maar weet nog steeds niet of het slim is om gebruik te maken van de kor regeling. Ik begrijp dat ik mijn uren dan niet mag factureren met BTW? Maar dan kan de opdrachtgever geen BTW terug vragen? Ik hoef niet iedere 3 maanden de belasting af te dragen en geen werk ervoor te doen. Dan heeft het toch alleen maar voordelen voor ons beide?