Iemand aanhaken voor marketing & acquisitie

Abonneer

Hallo, zzp'ers!

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven in mijn situatie; online heb ik niet zoveel over dit onderwerp kunnen vinden. Per 2020 is het mijn wens om mijn loopbaan als freelance mediadesigner naar een hoger niveau te tillen. Ik ben een aantal jaar geleden gestopt met mijn baan in loondienst om zo meer creatieve vrijheid en variatie op te kunnen zoeken. Ik haal regelmatig werk uit mijn bestaande klantenbasis, maar ik vermoed dat ik een verkeerde aanpak heb als het aankomt op het werven van nieuwe klanten; soms heb ik periodes waarin rondkomen lastig is als ik niet kan rekenen op die bestaande klanten.

Nu kwam ik laatst met het idee om iemand met meer ervaring in marketing en acquisitie te betrekken om daar minder kopzorgen over te kunnen hebben en mij meer te richten op wat ik het leukst vindt om te doen: mijn werk. Ik wil het een beetje vergelijken met bijvoorbeeld muzikanten die een manager hebben, maar dan in de grafische/mediasector. Komen dit soort dynamieken vaker voor? En zo ja, waar kan ik het beste beginnen met zoeken?

Bedankt voor het lezen. Zeer benieuwd naar wat het forum te zeggen heeft!

Ik adviseer je om deze tips door te lezen!

Online marketing zoekmachine optimalisatie

Daan Vader. Eigenaar van Marketing Specifiek. www.marketingspecifiek.nl

Ik heb gemerkt dat je met alleen SEO niet veel verder komt. Je zult ook moeten adverteren (heel gericht targeten). Voor mijn online bedrijf https://mijnhuismakelaardij.nl moet ik het hebben van een hoge positie in Google middels linkbuilding, van mond-tot-mondreclame en van adverteren op Facebook en Instagram. Dat laatste nog maar sinds kort, dus het effect moet ik nog afwachten. Adwords is sowieso veel te duur.

Annelou