Factureren met privérekening

Abonneer

Ik zit er aan te denken om een zakelijke rekening te openen. Ik heb momenteel mijn privérekening bij de Rabobank. Ik laat daar nu ook mijn factuurbetalingen op binnenkomen. Maar mag dit eigenlijk wel?

Is je bedrijf ook al ingeschreven bij de Kamer van Koophandel?

Ik raad je aan om de zakelijke en privé rekening gescheiden te houden zodat je op het einde van het jaar een overzicht hebt wat je kosten en opbrengsten zijn.

Ik ben het met Bastiaan eens. Op een gegeven moment wordt je er qua administratie niet meer wijs uit wat zakelijke kosten en privé kosten zijn geweest. Dit kost ook brengen werk en tijd wanneer je bezig bent met de boekhouding.

Ik heb ook een zakelijke rekening. Zakelijk en privé gescheiden houden geeft inderdaad een overzicht in de boekhouding. Daarbij heb ik de rekening gekoppeld aan het boekhoudpakket. Je betaalt er wel iets voor maar het bespaart je tijd het geld.

Je vraag was of het mag. Ja het mag wel. Maar zoals de reacties hierboven: het is vooral slim om een zakelijke rekening te openen. Alles via één privérekening te laten lopen is onhandig. De kosten voor een zakelijke rekening wegen echt niet op tegen het gemak van gescheiden rekeningen

Ik zou zeker geen rekening bij de Rabobank openen! Je betaald er zelfs "informatiekosten" om de omschrijving van de transacties op je eigen computerscherm te kunnen zien!! dus hoe langer de omschrijving hoe meer je betaald. Als je bij de Rabobank vraagt wat informatiekosten zijn weten ze zelf niet eens wat het zijn en op het hoofdkantoor geven ze toe dat het verborgen kosten zijn! Het downloaden van je transacties is gratis maar de informatiekosten betaal je sowieso dus i.p.v. 15 cent per transactie betaal je 22 cent!
Transparant zijn over de kosten noemt de Rabobank dit (Zelf niet weten wat informatiekosten zijn maar wel rekenen) Ik zou maar een andere bank kiezen!

polleke schreef:
[...]
hoe langer de omschrijving hoe meer je betaald. Als je bij de Rabobank vraagt wat informatiekosten zijn weten ze zelf niet eens wat het zijn en op het hoofdkantoor geven ze toe dat het verborgen kosten zijn! Het downloaden van je transacties is gratis maar de informatiekosten betaal je sowieso dus i.p.v. 15 cent per transactie betaal je 22 cent!
Transparant zijn over de kosten noemt de Rabobank dit (Zelf niet weten wat informatiekosten zijn maar wel rekenen) Ik zou maar een andere bank kiezen!
Is dat voor zakelijke kosten? Ook voor eenmanszaak of wat heb je?

Ja dat is per transactie bovenop de 15 cent! elke transactie is dus 50% duurder dan de rabobank zegt!! het ergste is dat het personeel op de kantoren zelf niet eens weten en kunnen uitleggen wat informatiekosten zijn. een manager van de hoofdvestiging in hilversum geeft notabene zelf toe tijdens een gesprek daar dat het verborgen kosten zijn!! weet met wie je in zee gaat als je naar de rabobank gaat. betalen om je transacties op je computerscherm te kunnen zien dat is het dus.