Btw aangifte

Abonneer

Hallo!

Ik vroeg mij af of ik van een bureau (kantoorartikelen dus) die ik op mijn werkplek thuis gebruik de btw mag terugvragen?
Ik heb dezelfde vraag mbt een webinar gerelateerd aan werk dat ik heb gevolgd.
De regels op de site van de belastingdienst zijn mij niet helemaal duidelijk op dit gebied.

Benieuwd naar de ervaringen!

Vriendelijke groet

Kosten van een webinar lijken me aftrekbaar, want dat zijn opleidingskosten.

Als je het bureau 100% zakelijk gebruikt kun je 'm aftrekken en btw terugvragen. Dit kun je in een keer doen als het bedrag on der de 450 euro is.
misschien moet je dit nog even checken bij de belastingtelefoon

Frida schreef:
Als je het bureau 100% zakelijk gebruikt kun je 'm aftrekken en btw terugvragen. Dit kun je in een keer doen als het bedrag on der de 450 euro is.
Volgens mij niet hoor. Je gebruikt het bureau in je huis. Je hebt dus geen eigen kantoor aan huis (met eigen voordeur) dus kun je je bureau niet opgeven bij de belasting.