Regeling voor zzp ( corona virus)

Abonneer

Dag allemaal,
Ik ben zelf al 1,5 jaar deels zzp'er ernaast werk ik ook op oproepkracht bij uitzendbureau om
mijn geld aan te vullen. Nou is het zo dat ik door de corona virus, minder opdrachten heb als zzp'er
maar ook als oproep kracht. Nou heb ik wel gelezen over de BMKB regeling en BBZ maar ik weet
nou niet waar ik onder val? want ik maak niet genoeg uren om als ondernemer gezien te worden.
Maar heb ook geen recht op een uitkering want ben oproepkracht. Maar alles bij elkaar is het wel te weinig
om mijn vaste lasten te betalen, nou heb ik wel een buffer maar ja ik weet natuurlijk niet hoe lang dit allemaal gaat duren.
Iemand die mij kan helpen? of waar ik hulp kan zoeken, moet ik nou wezen bij de bank of bij de gemeente?

Gr amy

net in het debat hebben ze het hierover.
De regeling zal ook voor flexwekers gaan gelden

Hallo iedereen,
Nu ben ik al een tijdje ZZPer ben Nederlandse maar ben 6mnd geleden verhuist naar Belgie. ik doe al mijn werk nog steeds allemaal in Nederland en niet in het buitenland. Ik woon alleen in Belgie dat is eigenlijk alles. Mijn vestiging van mijn zaak is dan ook in Nederland. en mijn prive in Belgie. Ik betaal dan ook belasting en premies in Nederland omdat dat het land is waar ik mijn inkomsten vandaan heb.

Nu met de corona heb ik dan ook recht om in aanmerking te komen voor de nederlandse maatregelingen voor ondernemers en ZZPers op financieel terrein? In Belgie heb ik nergens recht op.

wie kan me hier iets meer over vertellen?

De regeling is echt een noodmaatregel en dus totaal niet uitgewerkt - men heeft ook expres aangegeven ruimhartig te zijn en geen mitsen en maren in te bouwen.

Laat ik vooropstellen dat ik het antwoord ook niet weet, meer omdat dit soort gevallen nog niet uitgekristaliseerd zijn. Volgens mij weet niemand het.
Dus het volgende slechts ter overweging

Het is echter wel duidelijk een regeling voor Nederland, Nederlanders, ingezetenen...