Regeling voor zzp ( corona virus)

Abonneer

Dag allemaal,
Ik ben zelf al 1,5 jaar deels zzp'er ernaast werk ik ook op oproepkracht bij uitzendbureau om
mijn geld aan te vullen. Nou is het zo dat ik door de corona virus, minder opdrachten heb als zzp'er
maar ook als oproep kracht. Nou heb ik wel gelezen over de BMKB regeling en BBZ maar ik weet
nou niet waar ik onder val? want ik maak niet genoeg uren om als ondernemer gezien te worden.
Maar heb ook geen recht op een uitkering want ben oproepkracht. Maar alles bij elkaar is het wel te weinig
om mijn vaste lasten te betalen, nou heb ik wel een buffer maar ja ik weet natuurlijk niet hoe lang dit allemaal gaat duren.
Iemand die mij kan helpen? of waar ik hulp kan zoeken, moet ik nou wezen bij de bank of bij de gemeente?

Gr amy

net in het debat hebben ze het hierover.
De regeling zal ook voor flexwekers gaan gelden

Hallo iedereen,
Nu ben ik al een tijdje ZZPer ben Nederlandse maar ben 6mnd geleden verhuist naar Belgie. ik doe al mijn werk nog steeds allemaal in Nederland en niet in het buitenland. Ik woon alleen in Belgie dat is eigenlijk alles. Mijn vestiging van mijn zaak is dan ook in Nederland. en mijn prive in Belgie. Ik betaal dan ook belasting en premies in Nederland omdat dat het land is waar ik mijn inkomsten vandaan heb.

Nu met de corona heb ik dan ook recht om in aanmerking te komen voor de nederlandse maatregelingen voor ondernemers en ZZPers op financieel terrein? In Belgie heb ik nergens recht op.

wie kan me hier iets meer over vertellen?

De regeling is echt een noodmaatregel en dus totaal niet uitgewerkt - men heeft ook expres aangegeven ruimhartig te zijn en geen mitsen en maren in te bouwen.

Laat ik vooropstellen dat ik het antwoord ook niet weet, meer omdat dit soort gevallen nog niet uitgekristaliseerd zijn. Volgens mij weet niemand het.
Dus het volgende slechts ter overweging

Het is echter wel duidelijk een regeling voor Nederland, Nederlanders, ingezetenen...
Belangrijk hierbij in het komen tot een antwoord is, dat de gemeentelijke diensten de uitvoerders zijn in dezen. Dus waar zou u heen gaan om een bijstandsuitkering aan te vragen? Ook al, omdat vrijwel dezelfde dienst dit nu regelt.

U hebt een zaak in Nederland, maar woont in België? Hoe moeten we dat zien? Bent u eenmanszaak, of een BV? Of hebt u dan een kantoor over de grens?

Volgens mij bent u nu ingezetene van België, met ook verder de Belgische wetgeving, en is het feit dat de belasting over de in nederland verdiende euro ook in Nederland blijft alleen zo op basis van belastingverdragen.
Hier staat ook nog wel wat.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/brochures_en_publicaties/belastingverdrag_tusen_nederland_en_belgie

Maar het is van mijn kant nu wat gespeculeer. U zou dit gewoon kunnen proberen de tegemoetkoming aan te vragen

U zult het wellicht zelf al gemerkt hebben, toch moest ik aan dit draadje denken:
in de nu aanvullende informatie die ons meer en meer bereikt wordt er specifiek gevraagd naar én de woonplaats in Nederland én de werkzaamheden in Nederland.

We zien dat wel meer vanuit een soort randstedelijke arrogantie. Men beseft gewoon niet, of wil niet beseffen, dat het land ergens ophoudt.
Een schilder heeft zijn cliënten in een straal rond 50 km van zijn woonplaats: in Amsterdam geen enkel probleem. Woont de schilder in Vaals, met klanten in België en Duitsland, dan wel.